Γιατί το marketing της ενσυναίσθησης είναι η επόμενη μεγάλη τάση
Το marketing της ενσυναίσθησης μεταμορφώνει τον τρόπο που τα brands επικοινωνούν με το κοινό τους. Στο Targeted.gr αναλύουμε γιατί η κατανόηση, η ανθρωπιά και η αυθεντικότητα αποτελούν τη νέα βάση του σύγχρονου marketing.
Στον κόσμο του marketing, όπου οι λέξεις conversion και engagement κυριαρχούν, κάτι αλλάζει ριζικά.
Οι καταναλωτές δεν αρκούνται πια σε όμορφες εικόνες ή έξυπνα slogans — ζητούν ενσυναίσθηση.
Στο Targeted.gr, αναλύουμε πώς το marketing της ενσυναίσθησης (empathy marketing) εξελίσσεται στη μεγαλύτερη μεταστροφή της επικοινωνίας:
να κατανοείς πρώτα τον άνθρωπο και μετά να μιλάς στο κοινό.
Τι είναι το marketing της ενσυναίσθησης
Το marketing της ενσυναίσθησης βασίζεται σε μια απλή αλλά βαθιά αρχή:
πριν μιλήσεις, άκου.
Δεν επικεντρώνεται στο προϊόν, αλλά στο συναίσθημα του ανθρώπου απέναντί του.
Προσπαθεί να κατανοήσει τι νιώθει το κοινό, τι φοβάται, τι ελπίζει — και πώς μπορεί το brand να σταθεί δίπλα του, όχι απέναντί του.
Πρακτικά, πρόκειται για μια μορφή ανθρωποκεντρικού marketing που μετατρέπει τα brands σε συμμάχους του κοινού τους — όχι σε πωλητές.
Γιατί τώρα;
Η ενσυναίσθηση γίνεται τάση γιατί… ο κόσμος τη χρειάζεται.
Μετά από χρόνια ψηφιακής κόπωσης, αβεβαιότητας και κρίσεων εμπιστοσύνης, οι καταναλωτές αναζητούν αυθεντικότητα και ανθρώπινη επαφή.
Σύμφωνα με την έρευνα Edelman Trust Barometer (2022), το 64% των belief-driven buyers επιλέγουν brands που «κατανοούν τις ανάγκες και τις ανησυχίες τους» — όχι απλώς εκείνα που προσφέρουν προϊόντα.
Τα social media, από την άλλη, έχουν μετατραπεί σε καθρέφτη συναισθημάτων, όπου η γνησιότητα κερδίζει περισσότερο από την τελειότητα.
Έρευνα της Stackla (2021) έδειξε ότι το 90% των καταναλωτών θεωρούν την αυθεντικότητα σημαντικό παράγοντα στην επιλογή brand.
Δείτε επίσης: BCA College και UM ενώνουν δυνάμεις για νέο 4ετές πρόγραμμα Marketing, Advertising & PR
Brands που το εφάρμοσαν πρώτα
Airbnb — “We Accept”
Κατά τη διάρκεια κοινωνικών εντάσεων στις ΗΠΑ (Super Bowl 2017), η Airbnb πήρε ξεκάθαρη θέση υπέρ της αποδοχής και της διαφορετικότητας.
Το αποτέλεσμα; Ενίσχυση εμπιστοσύνης και αύξηση brand loyalty.
Dove — “Real Beauty”
Από τις πρώτες καμπάνιες που τοποθέτησαν την ενσυναίσθηση στο κέντρο της επικοινωνίας, γιορτάζοντας τη ρεαλιστική και μη ρετουσαρισμένη ομορφιά.
Το Dove Self-Esteem Project συνεχίζει να στηρίζει αυτή τη φιλοσοφία.
Lush — “Fighting Animal Testing”
Μια καμπάνια που δεν μιλάει για προϊόντα, αλλά για αξίες, ενεργοποιώντας συναισθηματικά το κοινό μέσα από ακτιβισμό και διαφάνεια.
Αυτά τα brands δεν “έπαιξαν” με την ενσυναίσθηση.
Την ενσωμάτωσαν στη στρατηγική τους ταυτότητα.
Πώς να εφαρμόσεις το marketing της ενσυναίσθησης
Σύμφωνα με τη στρατηγική ανάλυση του Targeted.gr, τα brands που θέλουν να καλλιεργήσουν ουσιαστική συναισθηματική σύνδεση πρέπει να ακολουθήσουν πέντε βασικά βήματα:
1. Άκου προσεκτικά το κοινό σου.
Ανάλυσε σχόλια, reviews και τα συναισθήματα πίσω από τα δεδομένα.
2. Άκου προσεκτικά το κοινό σου.
Ανάλυσε σχόλια, reviews και τα συναισθήματα πίσω από τα δεδομένα.
3. Ανθρώπινη γλώσσα > εταιρική γλώσσα.
Το tone of voice πρέπει να εμπνέει οικειότητα, όχι απόσταση.
4. Αντίδρασε με συναίσθηση σε κρίσεις.
Οι κρίσεις είναι ευκαιρίες για να δείξεις ότι νοιάζεσαι — όχι απλώς για να «επικοινωνήσεις».
5. Μέτρησε συναίσθημα, όχι μόνο clicks.
Το engagement έχει αξία μόνο όταν συνδέεται με εμπιστοσύνη και θετικό συναίσθημα.
Το μέλλον: από το customer journey στο human journey
Το επόμενο μεγάλο βήμα του marketing δεν είναι περισσότερα δεδομένα — αλλά καλύτερη κατανόηση.
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προβλέπει συμπεριφορές, αλλά μόνο η ενσυναίσθηση μπορεί να χτίσει σχέσεις.
Τα brands που θα επιβιώσουν στη νέα εποχή δεν θα είναι τα πιο δυνατά —
αλλά τα πιο ανθρώπινα.
Συμπέρασμα
Το marketing της ενσυναίσθησης δεν είναι απλώς μια ακόμη τάση.
Είναι η επιστροφή στην ουσία της επικοινωνίας:
να βλέπεις τον άνθρωπο πίσω από τον πελάτη.
Στο Targeted.gr, πιστεύουμε πως η επόμενη μεγάλη επιτυχία στο marketing δεν θα ανήκει σε brands που φωνάζουν πιο δυνατά —
αλλά σε εκείνα που ακούνε πιο προσεκτικά.
Μπορεί να σας ενδιαφέρει: ChatGPT Atlas SEO: Πώς αλλάζει το μέλλον του digital marketing στην Ελλάδα

Γεννημένος στην Αθήνα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, έχοντας ήδη πατήσει τα 30, ο υποφαινόμενος, με σπουδές στην Ψυχολογία, παραμένει ανήσυχος, ανικανοποίητος, λάτρης της συνεχούς αναζήτησης, μανιώδης συλλέκτης αντικειμένων που σχετίζονται με τις προσφιλείς του δραστηριότητες.