Zakcret: Το νέο ρεκόρ επιδόσεων και η στόχευση της οικογένειας Χαϊκάλη (pics)
Πανελλαδική επέκταση και πελάτες με υψηλότερο εισόδημα στην κορυφή της λίστας
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΕΛΙΟ ΜΟΡΦΙΔΗ
Μπορεί η επιθετική ανάπτυξη της Cosmos Sport μετά το deal με την JD Sports και οι κινήσεις της Intersport να έχουν στρέψει την προσοχή στη «μάχη» για την πρωτιά στο χώρο της λιανικής στον κλάδο των αθλητικών ειδών, εν τούτοις με σταθερό βηματισμό συνεχίζει την επέκταση της και η αλυσίδα Zakcret της οικογένειας Χαϊκάλη.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις η εταιρεία έφθασε το 2023 σε νέα υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα η αλυσίδα, που μετρά 36 καταστήματα, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 13,17% φθάνοντας στα 49,31 εκατ. ευρώ, από 43,57 εκατ. ευρώ το 2022. Αποτέλεσμα που η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Πρόεδρο κ. Τιμόθεο Χαϊκάλη, γιο των ιδρυτών της επιχείρησης Διονύση και Νικολέτας, αποδίδει στην αναπτυξιακή πολιτική που ακολουθεί και την ενδυνάμωση των μεγεθών του υπάρχοντος δικτύου.
Η αύξηση της κερδοφορίας ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακή καθώς η διοίκηση προέβη στην προηγούμενη χρήση σε στοχευμένες ενέργειες μείωσης κόστους και οικονομιών κλίμακας. Τα EBITDA της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 64,63% φθάνοντας τα 2,46 εκατ. ευρώ, από 1,5 εκατ. ευρώ το 2022. Τα κέρδη μετά τους φόρους αυξήθηκαν στα 599 χιλ. ευρώ περίπου, από 414 χιλ. ευρώ περίπου ένα χρόνο πριν.
Νέες αγορές και δραστηριότητες
Ο κυριότερος στόχος της διοίκησης για την τρέχουσα χρήση είναι η ανάπτυξη των πωλήσεων σε νέες αγορές και η εν γένει ενδυνάμωση των εταιρικών μεγεθών. «Το 2024 με την ίδρυση νέων υποκαταστημάτων και την αύξηση της δυναμικής του υφιστάμενου δικτύου, προϋπολογίζεται αύξηση των πωλήσεων που σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη συγκράτηση των δαπανών λόγω αποτελεσματικότερης χρήσης των διαθέσιμων πόρων, οδηγούμαστε στην βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων συμπεριλαμβανομένου και του EBITDA», αναφέρει η οικονομική έκθεση που υπογράφει ο κ. Τιμόθεος Χαϊκάλης.
Τονίζεται δε πως η στρατηγική της Zakcret στηρίζεται σε τρεις πυλώνες με βασικούς στόχους: την αύξηση του τζιρου, τη βελτίωση του περιθωρίου κέρδους, την αειφόρο ανάπτυξη, και την ενδυνάμωση και περαιτέρω ανάπτυξη της οργανωτικής δομής της εταιρείας.
Πελάτες με υψηλότερο εισόδημα
Ο πρώτος πυλώνας αφορά τη διατήρηση των σχέσεων της άριστης συνεργασίας τόσο με πελάτες όσο και με τους βασικούς προμηθευτές. Ο δεύτερος αφορά την ανάπτυξη νέων και τη βελτίωση των ήδη υπαρχουσών υπηρεσιών και προϊόντων καθώς και δραστηριοτήτων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Ο τρίτος πυλώνας αφορά την επέκταση τα επόμενα έτη σε νέες αγορές, για την υφιστάμενη δραστηριότητα, με σκοπό την προσέλκυση πελατών με υψηλότερο εισόδημα.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας στο τέλος της περασμένης χρήσης ήταν 4,28 εκατ. ευρώ περίπου και το σύνολο της καθαρής θέσης 3,7 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των υποχρεώσεων της έφθανε τα 25,59 εκατ. ευρώ με το σύνολο του τραπεζικού δανεισμού να φθάνει τα 5,07 εκατ. ευρώ.
Ο μ.ο. των απασχολούμενων στην περυσινή χρήση ήταν περίπου 440 άτομα.
Κατά την τρέχουσα χρονιά η εταιρεία, η οποία διαθέτει 4 εμπορικά brands (ZAKCRET SPORTS, SNEAKER CAGE, OUTLET CENTER, DISTRICT75) άνοιξε δύο νέα υποκαταστήματα, στη Γλυφάδα και το Γαλάτσι. Έτσι το δίκτυο της έφθασε τα 36 φυσικά καταστήματα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Πάτρα, Λάρισα, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Κομητηνή και Λαμία.
Πηγή: newmoney.gr