Witside: Ανοιγμα μέσω ΑΙ σε Δ. Ευρώπη και Αμερική – Συζητήσεις για εξαγορές και συνεργασίες (pics)
Το ισχυρό πελατολόγιο 350+ επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Βαλκάνια, η διεθνοποίηση οι στόχοι. Τι ανέφερε ο CEO της εταιρείας, Χρήστος Παπαδόπουλος

ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟ
Νέους δρόμους στου εξωτερικό προσπαθεί να ανοίξει η Witside, με στόχο να «εξάγει» την ελληνική ΑΙ τεχνογνωσία της σε δυο τουλάχιστον ηπείρους, σε χώρες της Δυτικής Ευρώπη και στην Αμερική.
Με 46 νέα έργα να καταγράφονται στο ενεργητικό της μέσα σε ένα μόνο έτος, το 2024, όπως ανέφερε σε συνέντευξη τύπου ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Χρήστος Παπαδόπουλος, αύξησε τις πωλήσεις της σε ποσοστό 23% φτάνοντας τα 5 εκατ. ευρώ και προσδοκά να ανέβει το 2025 κατά άλλο 20%, στα 6 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, τα κέρδη της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν πέρσι κατά 28%, στα 1,1 εκατ. ευρώ, διατηρεί μηδενικό δανεισμό, υψηλή ρευστότητα και ενίσχυσε το ανθρώπινο δυναμικό της στα 48 άτομα.
Με πορεία 15 ετών στον τεχνολογικό κλάδο από την ίδρυσή της (2010-2025), θεωρείται μια από τις πλέον καινοτόμες ελληνικές εταιρείες στην ανάπτυξη και την παροχή λύσεων Business Intelligence, Data Management & Advanced Analytics και εφαρμογών που αξιοποιούν τεχνολογίες AI, ενώ διαθέτει ισχυρό πελατολόγιο 350+ επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Βαλκάνια, σε πολλούς κλάδους αιχμής όπως η βιομηχανία, το εμπόριο, η ενέργεια, ο τραπεζικός, η τεχνολογία (Alpha Bank, Τράπεζα Πειραιώς, ΔΕΗ, Ε.Ι. Παπαδόπουλος, Info Quest Technologies, Σκλαβενίτης, Kyvernitis Travel Group, Shop & Trade, Alumil, Motor Oil, Viochalco, κ.ά.).
«Την περασμένη χρονιά, ολοκληρώσαμε με επιτυχία 46 έργα, τα οποία έχουν βοηθήσει μεγάλους οργανισμούς να αξιοποιήσουν καλύτερα τα δεδομένα τους και τήρησαν κατά 90% τα χρονοδιαγράμματα και το budget που είχαμε προϋπολογίσει. Το 2024 δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενσωμάτωση της Tεχνητής Nοημοσύνης στις λύσεις μας και την υιοθέτησή τους από τους πελάτες μας, γεγονός που συνέβαλε σημαντικά στη διατήρηση της ανάπτυξής μας και την ενίσχυση των προϋποθέσεων για επιτυχή συνέχιση της πορείας μας τα επόμενα χρόνια. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε 4πλασιάσει τα μεγέθη μας.», δήλωσε, ανάμεσα σε άλλα, ο κ. Παπαδόπουλος.

Ο CEO της Witside πρόσθεσε ότι ιδιαίτερη ανάπτυξη γνώρισαν οι λύσεις που αξιοποιούν Big Data και ΑΙ, όπως αυτές για περισσότερα από 500 πρατήρια της Motor Oil και την Alpha Bank. Λύσεις οι οποίες επιτρέπουν σε μεγάλους ομίλους να διαχειριστούν τα αποθέματά τους, την πρόβλεψη της ζήτησης, την βελτίωση της παραγωγικότητάς κ.ά. Αποκάλυψε ότι εντός του 2025 η Witside θα παρουσιάσει ένα νέο προϊόν, το Trade Promo Optimizer, το οποίο αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτιστοποίηση των προωθητικών ενεργειών της αγοράς FMCG και ένα Data Product Framework που απλοποιεί τη σχεδίαση και
την ανάπτυξη λύσεων δεδομένων.
Μια από τις ΑΙ λύσεις της αξιοποιείται στον ιατρικό κλάδο για τη διάγνωση διαφόρων μορφών καρκίνου με ακρίβεια της τάξης του 98% στις προβλέψεις της…
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά της πληροφορικής θα εξακολουθήσει να αναπτύσσεται φέτος με ποσοστό άνω του 10% στο πεδίο του επιχειρηματικού λογισμικού στο χώρο όπου κινείται η Witside. Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα συνεχίσει, τονίσθηκε ακόμα, να προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες και εκτιμάται ότι έως το 2030 θα δημιουργήσει μια αξία 826,76 δισ. δολ., από 184 δισ. δολ. το 2024, ίση με το 3,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Επιπλέον, θα δημιουργήσει διπλάσιες θέσεις εργασίας από όσες θα χαθούν.
«Συνέχεια θα βλέπουμε να ξεπηδούν νέα πράγματα από παντού με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Εμείς ασχολούμαστε με όλον τον κύκλο ζωής των δεδομένων. Από τη γέννησή τους, τη χρήση τους και την αναπαραγωγή τους. Μια διαδικασία συνεχής και αέναη. Από την ίδρυσή μας επενδύουμε διαρκώς σε τεχνολογίες και ανθρώπους σημαντικούς για αυτές. Η ΑΙ υπεισέρχεται σε όλους τους τομείς όπου κινούμαστε», σχολίασε.
Ο Χρήστος Παπαδόπουλος έθεσε ως μια από τις βασικές προτεραιότητες της Witside την εκτός συνόρων επέκταση των δραστηριοτήτων της: «Ήδη έχουμε ξεκινήσει να συζητάμε με έναν διεθνή οίκο που θα μας φέρει σε επαφή με πελάτες εκτός Ελλάδας. Έχουμε πελάτες στο εξωτερικό, αλλά προκειμένου να στήσουμε εμείς κάποιον μηχανισμό, προτιμήσαμε να συνεργαστούμε με έναν agent, για να επιταχύνουμε όλη αυτή την διαδρομή. Κυρίως μας ενδιαφέρουν περισσότερο ανεπτυγμένες αγορές, πιο ώριμες, με μεγαλύτερο εύρος. Για να μπορέσει να εκτιμήσει μια αγορά τις λύσεις που προσφέρουμε και τη διαδικασία υιοθέτησης. Κινούμαστε στη Δυτική Ευρώπη, αλλά και πέρα από τον Ατλαντικό… Είναι σημαντικό να ξέρεις καλά το business που θέλεις να καλύψεις. Μας ενδιαφέρουν πολύ εμπορικές επιχειρήσεις.».
Σχολίασε ότι συνήθως τα δαιδαλώδη εργα αποτυγχάνουν και εστίασε στην ενίσχυση της ΑΙ κουλτούρας από τις ελληνικές επιχειρήσεις:
«Είναι πολύ σημαντικό να βρούμε πρεσβευτές, μέσα στις ίδιες τις επιχειρήσεις. Ανθρώπους δηλαδή να έχουν τη διάθεση να αναδειχθεί και η δική τους η δουλειά μέσα από τη διαδικασία».

«Ναι σε εξαγορές-συνεργασίες»
Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κινηθεί η Witside για εξαγορές άλλων εταιρειών και αποκάλυψε ότι η ίδια έχει δεχθεί προτάσεις εξαγοράς της, χωρίς να προχωρήσει σε κάποιο deal:
«Μας έχουν προσεγγίσει και από την Ελλάδα και από το εξωτερικό και για εξαγορές και για στρατηγικές συνεργασίες. Το δεύτερο είναι κάτι που θα μπορούσαμε να εξετάσουμε. Δεν έχουμε φτάσει σε ουσιαστικές συζητήσεις γύρω από αυτά τα θέματα. Είναι κάτι που δεν το αποκλείουμε σαφέστατα. Οποιοσδήποτε κινείται στο χώρο των επιχειρήσεων οφείλει αυτά τα ζητήματα να τα εξετάζει. Ανοίγουν καινούργιους δρόμους, καθώς μεγαλώνουμε. Βρισκόμαστε σε ένα σκαλοπάτι που μπορούμε να διαπραγματευθούμε καλύτερα και τη θέση μας. Στις συνεργασίες, πέρα από το περιεχόμενο, έχει να κάνει και με το timing. Είμαστε πολύ πιο ώριμοι για να συζητήσουμε επί ίσοις όροις. Κάνουμε κάτι που θέλουμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε. Απλά είναι πολύ πιο δύσκολο να διασφαλίσεις κάτι τέτοιο μέσα από μια εξαγορά. Δεν θα το εκθέταμε σε κίνδυνο. Από τη δική μας πλευρά, ναι, είμαστε ανοικτοί και εξετάζουμε σενάρια πιθανών εξαγορών, σε τομείς που θα είναι χρήσιμοι και θα μας βοηθήσουν να επιταχύνουμε τη διαδρομή μας πάνω σε αυτό.».
Ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε ότι το 90% των εσόδων της Witside προέρχεται από υφιστάμενους πελάτες, εξήγησε ότι η συμμετοχή της σε έργα του δημοσίου τομέα είναι σε επιμέρους πεδία και σε περιορισμένο βαθμό («δεν αποτελεί στόχο μας το δημόσιο») και επισήμανε ότι η εταιρεία λαμβάνει μέρος σε αρκετά καινοτόμα ευρωπαϊκά έργα. Το 15% των EBITDA της διατέθηκε σε παροχές προς τους εργαζομένους και κοινωνικές δράσεις.
Πηγή: newmoney.gr