Ιωάννης Καλογήρου (Tsakiris Mallas): Από το κέντρο της Αθήνας σε 23 αγορές σε όλο τον κόσμο
Η επόμενη ημέρα περιλαμβάνει τον απαραίτητο ψηφιακό μετασχηματισμό και τιο άνοιγμα σε νέες αγορές
Ρεπορτάζ: Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου
Μέσα σε 55 χρόνια, η προσπάθεια δύο επιχειρηματιών να ντύσει τα γυναικεία πόδια με ποιοτικά υποδήματα, ξεπέρασε κατά πολύ το concept ενός ακόμη καταστήματος με παπούτσια και πολύ περισσότερο, τα όρια της ελληνικής αγοράς.
Ήταν το 1969, όταν ο Ανδρέας Τσακίρης και ο Κωνσταντίνος Μαλλάς άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα στην οδό Χαριλάου Τρικούπη, στο κέντρο της Αθήνας, ενώ λίγα χρόνια αργότερα, το 1975, ακολούθησε το flagship κατάστημα της Ερμού που έκανε ευρέως γνωστό το brand στο καταναλωτικό κοινό. Σήμερα η ελληνική εταιρεία έφτασε να μετρά πάνω από 40 σημεία, να διατηρεί παρουσία στο εξωτερικό και στην ψηφιακή σκηνή με το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα.
Η δεκαετία του ’80 ήταν εκείνη που αποδείχθηκε κομβική για την ανάπτυξη της εταιρείας η οποία είδε το δίκτυο λιανικής της, εντός κι εκτός Αθηνών να μετρά έως και επτά καταστήματα, ενώ η αρχή των 90s’ και οι αυξημένες ανάγκες των αγοραστών, οδήγησε στην ανάγκη για δικό της εργοστάσιο κατασκευής, στην Αθήνα.
Ο Ανδρέας Τσακίρης εξυπηρετεί πελάτισσα στο κατάστημα της Χαριλάου Τρικούπη
Ανάπτυξη εντός κι εκτός
Παράλληλα με την έναρξη της χονδρικής, η εταιρεία εδραιώθηκε ως «Tsakiris-Mallas» και άρχισε να εστιάζει στην εξωστρέφειά της, πραγματοποιώντας την είσοδό της με τρία σημεία στην αμερικανική αγορά, ενώ το 1996 έκανε το μεγάλο βήμα στην Κίνα με δικό της εργοστάσιο.
Το 2011 δημιούργησε το δικό της logistics center στον Ασπρόπυργο και δύο χρόνια αργότερα «διάβασε» σωστά τις νέες ανάγκες της αγοράς, εγκαινιάζοντας το ηλεκτρικό της κατάστημα.
Σε συνδυασμό με τη διάθεση νέων brands, προχώρησε το 2016 στη δημιουργία ενός νέου retail concept – multi brand, με ένα νέο κατάστημα «Τsakiris Mallas Brands Selections».
Περίπου το 2000 η εταιρεία άρχισε να εξάγει τα προϊόντα της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Ιταλία και την Ισπανία, αλλά και στη Γερμανία, στην Κύπρο, στη Νότια Αφρική και αλλού.
Οι μάρκες
Το 1998 η εταιρεία αποφάσισε να διευρύνει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, δημιουργώντας το brand Exe και έναν χρόνο αργότερα το brand Seven.
Στις αρχές του 2010 επένδυσε στη δημιουργία ανδρικής και παιδικής συλλογής, με την εταιρεία να διευρύνει ακόμα περισσότερο το χαρτοφυλάκιό της, ενώ δεν σταματά τις συνέργειες με εταιρείες του εξωτερικού. «Ο τομέας του ανδρικού υποδήματος είναι αυτός που γνώρισε μεγάλη άνθηση, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που προέκυψε η ανάγκη για τη δημιουργία συγκεκριμένου χώρου μέσα στα καταστήματα του δικτύου μας, τα οποία είχαν σχεδιαστεί εξαρχής για γυναικεία μοντέλα», εξηγεί στον ΟΤ ο διευθύνων σύμβουλος της Tsakiris Mallas, Ιωάννης Καλογήρου.
Το 2016, αφουγκραζόμενη την ανάγκη της αγοράς για sneakers, η εταιρεία λάνσαρε το ομώνυμο brand του Renato Garini. «Η κίνηση αυτή ήταν σημαντική καθώς η ζήτηση για το συγκεκριμένο είδος γνώρισε άνοδο με το πέρασμα των χρόνων και η αποτίμησή μας είναι ότι πάει εξαιρετικά», επισημαίνει ο κ. Καλογήρου.
«Πέρα από τα own brands, είναι δεκάδες και τα γνωστά labels που διατίθενται στα φυσικά καταστήματα και στο eshop. Ως fashion oriented αλυσίδα, ακολουθούμε τις αναδυόμενες τάσεις σε όλα τα κανάλια μας, ώστε οι πελάτες μας να έχουν μια σειρά από επιλογές προσιτές και ταυτόχρονα μοδάτες», προσθέτει.
Ανταγωνιστικότητα
Σημαντικοί παράγοντες επιτυχίας της εταιρείας είναι η εξωστρέφεια και η ανταγωνιστικότητα, μαζί με ένα έμπειρο μάνατζμεντ που προβλέπει και αξιοποιεί ευκαιρίες. Η εταιρεία συμφερόντων των οικογενειών Τσακίρη και Μαλλά, μέχρι και σήμερα, και με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιάννη Καλογήρου, κατάφερε να αναπτυχθεί με μεθοδικότητα και σταθερότητα, έχοντας μηδενικό δανεισμό και διατηρώντας ένα υγιές επιχειρηματικό προφίλ.
«Η διαχρονική τη παρουσία οδήγησε σε την καταναλωτική πισότητα και σε υψηλά ποσοστά το brand awareness», διευκρινίζει ο CEO της εταιρείας. «Σε σχετική έρευνα αποδείχθηκε κατά 85% αναγνωρίσιμη, γεγονός που την ανάγει σε σημείο αναφοράς στον τομέα της. Εξάλλου στην αγορά σήμερα υπάρχει μερίδιο για τις διαφορετικές εταιρείες και το τι προτείνει η καθεμία. Εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας έχοντας μεν ως αρχικό στόχο την ομάδα 25-55, χωρίς όμως να μένουμε προσκολημμένοι στα όρια αυτά, καθώς οι ηλικίες και τα διακριτά χαρακτηριστικά μεταξύ των καταναλωτικών ομάδων έχουν υπερκεραστεί», συμπληρώνει.
Σύμφωνα με την ανάλυση του κύκλου εργασιών ανά γεωγραφική περιοχή, ο τζίρος στην Ελλάδα ανήλθε το 2022 σε 25,2 εκατ. ευρώ (από 18,5 εκατ. ευρώ το 2021), στην ευρωπαϊκή αγορά σε 6,4 εκατ. ευρώ (από 3,9 εκατ. το 2021) και σε αγορές τρίτων χωρών σε 775.000 ευρώ, σε σχέση με τα 475.000 του 2021.
«Οι πιο δυνατές αγορές είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία όπου εξάγουμε μια ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων (γυναικεία, ανδρικά, παιδικά), ενώ σημαντική είναι η παρουσία μας σε Κύπρο, Νότια Αφρική και ΗΠΑ», αναφέρει στον ΟΤ ο κ. Καλογήρου, κάνοντας λόγο για την επόμενη ημέρα της εταιρείας που περιλαμβάνει το άνοιγμά της και σε άλλες αγορές.
Η επόμενη ημέρα
Η εταιρεία βρίσκεται αυτή το διάστημα στη διαδικασία κλεισίματος των κατάλληλων συμφωνιών που θα την οδηγήσουν στην υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου. «Η εταιρεία έχει μεγαλώσει και απαιτούνται μελετημένες και σταθερές κινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό θα επενδύσουμε στην επέκταση των εγκαταστάσεων logistics στον Ασπρόπυργο, ενώ θα ξεκινήσει η διαδικασία σχεδιαστικής ανανέωσης κάποιων καταστημάτων, προκειμένου να βρουν τη θέση τους σε αυτά και άλλα προϊόντα, όπως η ανδρική συλλογή».
Με το 2023 να έχει κλείσει με ενοποιημένο τζίρο που πλησιάζει τα 52 εκατομμύρια ευρώ, η Tsakiris Mallas προβλέπει πως την τρέχουσα χρονιά θα σημειώσει περαιτέρω αύξηση κατά περίπου 7%. Συγκρινόμενα τα μεγέθη αυτά με τα 40,4 εκατ. ευρώ τζίρου του 2022, εξάγεται το συμπέρασμα ότι την τριετία 2022 – 2024 η εταιρεία θα έχει καταγράψει αύξηση εσόδων κατά περίπου 30%.
«Η ανάπτυξη για μια εταιρεία που ήδη έχει συμπληρώσει μισό αιώνα ζωής και είναι ταυτισμένη στο μυαλό των καταναλωτών με το ποιοτικό και τρέντι παπούτσι, έχει μόνο ένα δρόμο, προς τα μπροστά. Αυτός είναι και ο λόγος που η προσοχή μας θα πέσει στον αναγκαίο ψηφιακό μετασχηματισμό».
Πηγή: ot.gr