Tropos Technologies: Ποια είναι η ελληνική startup που θέλει να μετασχηματίσει τον κλάδο της εστίασης
Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Τον στόχο μέχρι το 2026 να έχει κατακτήσει την ελληνική αγορά και να έχει γίνει η Νο1 εφαρμογή B2B προμηθειών με το καινοτόμο app της “apla”, έχει θέσει η Tropos Technologies, μια νεοφυής επιχείρηση τεχνολογίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο της εστίασης. Το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 2023 από τους Ευάγγελο Τζίμα, Βίκτωρα Σουπρούνοβ, Χρήστο Γρεντζελιά και Παναγιώτη Σταύρου, περιλαμβάνει επίσης την επέκταση στο εξωτερικό, αρχικά από την Κύπρο και ακολούθως την Ιρλανδία.
Όπως εξηγούν οι ιδρυτές στο Capital.gr, η εφαρμογή apla έχει σχεδιαστεί για να καλύψει τις ανάγκες των επιχειρήσεων εστίασης και των προμηθευτών χονδρικής, παρέχοντας τρεις βασικές υπηρεσίες: Πρώτον, δημιουργεί ένα κανάλι επικοινωνίας για τη διευκόλυνση και αυτοματοποίηση της διαδικασίας των προμηθειών (παραγγελίες, chat, έξυπνα καλάθια, παρακολούθηση ενεργειών). Δεύτερον, διαμορφώνει ένα marketplace για την αναζήτηση των καλύτερων προϊόντων από τους καλύτερους προμηθευτές με εύκολη σύγκριση τιμών και πληρωμή απευθείας μέσω της εφαρμογής. Τρίτον, παρέχει στατιστικά και ολοκληρωμένο ιστορικό για μια καλύτερη πληροφόρηση, εποπτεία και διαχείριση όλων των παραγγελιών.
Η εφαρμογή apla βρίσκεται προς το παρόν σε έκδοση prototype, αλλά αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, με την ομάδα να προσθέτει συνεχώς νέα modules και εκδόσεις της εφαρμογής. Επί του παρόντος, υπάρχει η δυνατότητα αναζήτησης προϊόντων και προμηθευτών μέσα από ένα φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον. Η εφαρμογή μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα χρηστών, όπως εστιατόρια, ξενοδοχεία, ζαχαροπλαστεία, φούρνους, καφέ και γενικότερα επιχειρήσεις στον χώρο της εστίασης. Οι προμηθευτές, από την άλλη, πληθαίνουν καθημερινά και κατηγοριοποιούνται βάσει των προϊόντων που προσφέρουν, καλύπτοντας μια μεγάλη ποικιλία ειδών, όπως κρέατα, ψαρικά, λαχανικά, αφεψήματα, καθώς και πολλά άλλα είδη τροφίμων και ποτών. “Αυτή η οργάνωση επιτρέπει στους επαγγελματίες της εστίασης να βρίσκουν εύκολα τους κατάλληλους προμηθευτές για τις ανάγκες τους, εξασφαλίζοντας ποιότητα και ποικιλία σε κάθε κατηγορία προϊόντων”, τονίζουν οι founders της Tropos Technologies.
Το apla παρέχεται δωρεάν τη δεδομένη στιγμή και χωρίς καμία κρυφή χρέωση, ενώ σε μεταγενέστερο στάδιο θα χρεώνεται μια προμήθεια επί της αξίας των παραγγελιών που γίνονται μέσα από την εφαρμογή. Θα περιλαμβάνονται επίσης συνδρομητικές επιλογές για την πρόσβαση σε ειδικές παροχές και την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών (π.χ. διαφημιστικών καμπανιών).
Επόμενες υπηρεσίες
Στα άμεσα σχέδια της Tropos Technologies περιλαμβάνεται η δυνατότητα πραγματοποίησης παραγγελιών και άμεσου chat μέσα από το apla. Οι χρήστες θα μπορούν εύκολα να δημιουργούν καλάθια ανά προμηθευτή και να κάνουν παραγγελίες με ένα κλικ, καθώς και να συνομιλούν με τους προμηθευτές μέσω chat, σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα με την παραγγελία ή που θέλουν να ρωτήσουν για διαθεσιμότητα ή πληροφορίες για ένα προϊόν.
Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει την εισαγωγή νέων λειτουργιών, όπως:
– Πληρωμές μέσω της εφαρμογής: Οι χρήστες θα μπορούν να πληρώνουν για τις παραγγελίες τους απευθείας από την εφαρμογή, εκμεταλλευόμενοι προσφορές, κουπόνια και καμπάνιες. Θα παρέχεται η δυνατότητα άμεσης πληρωμής, πίστωσης ή και αντικαταβολής.
– Ιστορικό και στατιστικά: Οι χρήστες θα έχουν ξεκάθαρη εικόνα των τάσεων της αγοράς και θα μπορούν να παρακολουθούν τις παραγγελίες τους σε βάθος χρόνου.
– Αίτημα για δείγμα προϊόντος: Αν ο προμηθευτής το υποστηρίζει, οι χρήστες θα μπορούν να ζητούν δείγματα προϊόντων απευθείας από την εφαρμογή.
– Κοστολόγηση μενού και διαχείριση αποθήκης: Θα προστεθεί ένα σύστημα διαχείρισης αποθήκης και κοστολόγησης μενού.
– Τεχνητή Νοημοσύνη: Ενσωμάτωση AI, ώστε το apla να γίνει ο προσωπικός βοηθός του κάθε χρήστη, προτείνοντας πότε να παραγγείλει, ποια ποσότητα, και από ποιους προμηθευτές, όλα αυτόματα.
Στόχος ένας γύρος χρηματοδότησης
Η εταιρεία στηρίζεται, μέχρι στιγμής, αποκλειστικά σε ιδία κεφάλαια. Ωστόσο, στόχος της είναι η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για την ταχεία ολοκλήρωση όλων των επιθυμητών λειτουργιών της εφαρμογής, την ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, καθώς και τη διευκόλυνση της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό. Σύντομα μάλιστα, η εταιρεία σκοπεύει να προχωρήσει σε κάποιον γύρο χρηματοδότησης, με σκοπό την προσέλκυση επενδυτών που θα ενισχύσουν την αναπτυξιακή της στρατηγική.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Tropos Technologies αποφοίτησε από τον περσινό 11ο κύκλο του accelerator προγράμματος EGG (Enter-Grow-Go), ενώ είναι μέλος του προγράμματος Microsoft for Startups Founders Hub.
Ανταγωνισμός και αγορά-στόχος
Όπως διευκρινίζουν οι ιδρυτές της Tropos Technologies, η γενική ιδέα της διασύνδεσης προμηθευτών με επιχειρήσεις εστίασης και η αυτοματοποίηση της διαδικασίας των προμηθειών δεν είναι κάτι καινούριο και έχει επιχειρηθεί από αρκετές εταιρείες, κυρίως στο εξωτερικό. Οι ίδιοι εξηγούν πως η ειδοποιός διαφορά τους από τους ανταγωνιστές είναι ο τρόπος προσέγγισης της αγοράς, το user-friendly UI και η εστίασή τους σε μια πιο ολοκληρωμένη λύση διαχείρισης των προμηθειών. “Το apla θα αποτελεί τον καλύτερο φίλο του κάθε επαγγελματία εστίασης: chat, παραγγελίες, πληρωμές, διαχείριση αποθεματικού, food cost, στατιστικά, ιστορικό, όλα σε μια φιλική στον χρήστη εφαρμογή. Κρατώντας την απλότητα στο επίκεντρο, στόχος μας είναι να κάνουμε τη διαχείριση των προμηθειών πιο εύκολη και αποτελεσματική. Στόχος είναι να γίνονται όλα απλά μέσα από το apla”.
Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, η αρχική αγορά της Tropos Technologies, η οποία στοχεύει στον τομέα HORECA και μελλοντικά θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους, όπως ο τομέας της ομορφιάς, είχε κύκλο εργασιών περίπου 650 δισ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με τα δεδομένα της Eurostat. Αυτό αντιστοιχεί σε μια ετήσια αγορά αξίας 3,9 δισ. ευρώ, με περίπου 2 εκατομμύρια δυνητικούς χρήστες. Στο 5ετές πλάνο της, η εταιρεία έχει επικεντρωθεί σε επέκταση σε 5 συγκεκριμένες HORECA αγορές, όπου ο συνολικός κύκλος εργασιών ανέρχεται σε περίπου 40 δισ. ευρώ, με εκτιμώμενη αγορά αξίας 245 εκατ. ευρώ και πάνω από 791 χιλιάδες δυνητικούς χρήστες. Η Ελλάδα, που αποτελεί την αρχική αγορά της εταιρείας, καταγράφει συνολικό κύκλο εργασιών 17 δισ. ευρώ, με εκτιμώμενη αγορά αξίας 105 εκατ. ευρώ και περισσότερους από 110 χιλιάδες δυνητικούς χρήστες.
Πηγή: forbesgreece.gr