targeted.gr

Τρεις startups επιδιώκουν ταξίδια στα όρια του διαστήματος με... μπαλόνι

Εταιρείες, όπως η SpaceX, η Blue Origin και η Virgin Galactic, υπόσχονται εμπορικές διαστημικές πτήσεις που τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και συνηθέστερες

Το CNBC αναφέρεται σε τρεις νεοσύστατες επιχειρήσεις – τη γαλλική Zephalto, τη Space Perspective, με έδρα τη Φλόριντα και την World View με έδρα την Αριζόνα – που θα αναλαμβάνουν όσους ενδιαφέρονται να δουν τη γη ψηλά, δίδοντας τους την επιλογή να ανυψώνονται στη στρατόσφαιρα, χρησιμοποιώντας κάψουλες υπό πίεση και τεράστια μπαλόνια γεμάτα αέριο.

«Η κάψουλα έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει οκτώ επιβάτες και δύο μέλη του πληρώματος στη στρατόσφαιρα», σημειώνει ο Ryan Hartman, Διευθύνων Σύμβουλος της World View. «Θα υπάρχει ένα κεντρικό μπαρ όπου θα μπορούν να συγκεντρώνονται οι άνθρωποι και στη συνέχεια, φυσικά, θα υπάρχει και ένα μπάνιο στην κάψουλα».

Τα περισσότερα ταξίδια θα φτάσουν σε ύψη από 15 έως 19 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης, πετώντας σε μια περιοχή γνωστή ως στρατόσφαιρα και θα έχουν διάρκεια περίπου 6 ώρες. Η αρχή του διαστήματος είναι γενικά αποδεκτή από την κυβέρνηση των ΗΠΑ στα περίπου 80 χιλιόμετρα, ή περίπου 50 μίλια, πάνω από την επιφάνεια της γης.

Η Jane Poynter, ιδρύτρια και συν-CEO της Space Perspective, καταθέτει μια διαφορετική άποψη : «Δεν υπάρχει καθολικός ορισμός του διαστημικού χώρου», είπε η Poynter. «Είμαστε αδειοδοτημένοι ως διαστημόπλοιο. Αν πάμε πάνω από 98.000 πόδια, είμαστε διαστημόπλοιο. Έξω από την κάψουλα, είναι ουσιαστικά το κενό. Είμαστε πάνω από το 99% της ατμόσφαιρας της Γης, γι’ αυτό ο ουρανός είναι τόσο βαθύ μαύρος».

Η φυσική αίσθηση που θα βιώσουν οι επιβάτες σε μια στρατοσφαιρική περιήγηση με αερόστατο θα μπορεί να συγκριθεί περισσότερο με την αίσθηση του αεροπλάνου και λιγότερο με ό,τι συνδέεται με τον διαστημικό τουρισμό που λειτουργεί με πυραύλους, δεδομένου ότι επιβάτες δεν θα βιώνουν έλλειψη βαρύτητας.

«Δεν χρειαζόμαστε ιδιαίτερες σωματικές απαιτήσεις για να επιβιβαστούμε στο αερόστατο», δήλωσε ο Vincent Farret d’Astiès, ιδρυτής και επικεφαλής πιλότος στη Zephalto. «Αν μπορείτε να επιβιβαστείτε σε ένα τυπικό αεροπλάνο, μπορείτε να επιβιβαστείτε και στο αερόστατο».

Και οι τρεις εταιρείες ήταν ικανοποιημένες με το ενδιαφέρον των πελατών. Η World Views ισχυρίζεται ότι έχει πουλήσει 1.250 εισιτήρια μέχρι στιγμής, ενώ η Space Perspective 1.800. Η Zephalto δεν ανέφερε στο CNBC τον αριθμό των πωληθέντων εισιτηρίων, αλλά επιβεβαίωσε ότι οι αρχικές πτήσεις της είναι πλήρως κρατημένες.

Οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονται από 50.000 δολάρια ανά θέση με την World View, έως περίπου 184.000 $ με τη Zephalto. Με Space Perspective 125.000 $ ανά θέση. Υπό την προϋπόθεση πάντοτε ότι οι εταιρείες θα ξεκινήσουν τα ταξίδια.

xΑς σημειωθεί ότι από τις τρεις μόνο η Zephalto έχει πραγματοποιήσει δοκιμές με πλήρωμα και μόνο περίπου 15 μίλια πάνω από την επιφάνεια της γης.