targeted.gr

Τα avatars εισβάλλουν στον κόσμο της μόδας

Η fast fashion μόδα H&M προτίθεται να δημιουργήσει ψηφιακούς κλώνους των μοντέλων του, εγείροντας ουσιαστικά ερωτήματα για τη συγκεκριμένη βιομηχανία που απολαμβάνει τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης (AI), καλούμενη ωστόσο να αντιμετωπίσει τις αναπόδραστες στην εργασιακή ζωή.

Η H&M, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο, έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει 30 «ψηφιακούς δίδυμους» των μοντέλων της, εξακολουθώντας ωστόσο να «διερευνά» τον τρόπο αξιοποίησής τους, συνεργαζόμενη με άλλους φορείς της βιομηχανίας κυρίως με τα ίδια τα μοντέλα, ώστε η καινοτομική αυτή πρωτοβουλία να λειτουργήσει με όσο το δυνατόν πιο «υπεύθυνο τρόπο». Σύμφωνα με την εταιρεία τα μοντέλα θα κατέχουν τα δικαιώματα του ψηφιακού τους διδύμου, «δυνητικά θα εργάζονται για οποιαδήποτε μάρκα και θα πληρώνονται σε κάθε περίπτωση, όπως και σε κάθε παραγωγή καμπάνιας».

Παρότι η δέσμευση αυτή χαιρετίστηκε από τον Πολ Φλέμινγκ, γενικό γραμματέα του συνδικάτου παραστατικών τεχνών και ψυχαγωγίας Equity του Ηνωμένου Βασιλείου, επισημάνθηκαν τα ακόλουθα: πρέπει «να υποστηριχθεί από την ευρεία υιοθέτηση της προστασίας της ΤΝ στις συνδικαλιστικές συμφωνίες και τη νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων… Η κούρσα για την «καινοτομία» στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης δεν πρέπει επίσης να είναι ένας αγώνας δρόμου προς τα κάτω για την αύξηση των κερδών… Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ανθρώπινη τέχνη και εργασία, και οι άνθρωποι πρέπει να παραμείνουν στο επίκεντρο των δημιουργικών προσπαθειών».

Δείτε επίσης: Η κλιματική αλλαγή φαίνεται να απειλεί ιστορικές λουτροπόλεις

Αναμφίβολα η ανακοίνωση της H&M έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις στον κλάδο της μόδας, δεδομένου ότι η σταδιοδρομία πολλών εργαζομένων θεωρείται άκρως επισφαλής.

Ας σημειωθεί μια δήλωση στην Model Alliance. της Σάρα Ζιφ, μοντέλου ακτιβίστριας της εργασίας, που έχει ιδρύσει τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Model Alliance με έδρα τη Νέα Υόρκη: «σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη χρήση ψηφιακών αντιγράφων χωρίς ουσιαστική προστασία…Σε μια βιομηχανία που ιστορικά ήταν ένα υποβρύχιο για τα δικαιώματα των εργαζομένων, η νέα πρωτοβουλία της H&M εγείρει κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τη συναίνεση και την αποζημίωση και έχει τη δυνατότητα να αντικαταστήσει μια σειρά από εργαζόμενους στη μόδα -συμπεριλαμβανομένων των make-up artists, των hair stylists και άλλων δημιουργικών καλλιτεχνών στην κοινότητά μας».

Επισημαίνεται ακόμη ότι η H&M δεν είναι η πρώτη μάρκα που διερευνά τη χρήση αυτών των τεχνολογιών, αφού και η εταιρεία παραγωγής τζιν Levi Strauss & Co., τον Μάρτιο του 2023 είχε ανακοινώσει ότι θα χρησιμοποιήσει μοντέλα προκύπτοντα με τεχνητή νοημοσύνη για να «συμπληρώνουν τα ανθρώπινα μοντέλα», διευκρινίζοντας μετά από έντονες επικρίσεις ότι «δεν μειώνονται τα σχέδια για ζωντανές φωτογραφήσεις». Επίσης τον Ιούλιο του περασμένου έτους, η ισπανική μάρκα Mango ξεκίνησε μια καμπάνια που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τεχνητή νοημοσύνη για να προωθήσει μια νέα συλλογή της νεανικής της σειράς.

Αξιοσημείωτο παραμένει ότι οι influencers και τα μοντέλα που δημιουργούνται από την ΤΝ ολοένα και κατακτούν περισσότερο χώρο και μάλιστα έχει ήδη διοργανωθεί και ο πρώτος διαγωνισμός ομορφιάς με ΤΝ στον κόσμο.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Top 5 συνήθειες επιτυχημένων ανθρώπων που δεν έχουν καμία σχέση με το χρήμα