Success Story: Πως ο Μιχάλης Μπότας κατέκτησε την κορυφή της διαφήμισης;
Ο Μιχάλης Μπότας, ιδρυτής και επικεφαλής της DMSS Marketing Agency, κορυφαίας εταιρείας μάρκετιγκ επί σειρά ετών με βάση τα Google Ranking Results αποκαλύπτει στον Παναγιώτη Νηφόρο και στο targeted.gr τα μυστικά που τον έφτασαν στην κορυφή!
Κ. Μπότα δεν έχετε σπουδάσει μάρκετινγκ ούτε κάτι αντίστοιχο. Τι σας έκανε να μπείτε στον κόσμο του μάρκετινγκ;
Έχω σπουδάσει δημοσιογραφία, αλλά θεωρώ πως τα πτυχία δεν κάνουν τη διαφορά, ειδικά σε δημιουργικούς τομείς όπως το μάρκετινγκ. Όντας ακόμα φοιτητές, μαζί με έναν πολύ καλό μου φίλο, φτιάξαμε ένα ενημερωτικό portal. Παρόλο που είχαμε καταφέρει να έχουμε μεγάλη επισκεψιμότητα και πολλές αναζητήσεις, ώστε να βρισκόμαστε στις πρώτες θέσεις των ειδήσεων, δεν καταφέραμε να βγάλουμε ούτε ένα ευρώ. Εκεί ήταν που διαπίστωσα για πρώτη φορά πως, δυστυχώς, η ενημέρωση για να υπάρξει εξαρτάται από τη διαφήμιση.
Ο χώρος του μάρκετινγκ, όμως, είναι δύσκολος: μεγάλες διαφημιστικές και πάρα πολλά μικρά agencies προσπαθούν να πάρουν κομμάτι από την πίτα. Ποια ήταν η δική σας στρατηγική;
Νομίζω πως απλώς έκανα πολύ καλή ανάγνωση της εποχής. Από το 2012, ο κόσμος άρχισε να ψάχνει στο Ίντερνετ, και από το 2016 αυτό γιγαντώθηκε. Εκεί, όμως, που πιστεύω πως κινήθηκα αρκετά πρωτοποριακά ήταν στις αξιολογήσεις. Αντιλήφθηκα πως αυτό είναι το εργαλείο του μέλλοντος. Σε όποια δουλειά κι αν έκανα, ζητούσα πάντα να μου γράψουν αξιολόγηση. Πολλές φορές, όταν κάτι ήταν πολύ απλό, δεν χρέωνα καν την υπηρεσία, μόνο και μόνο για να πάρω την αξιολόγηση. Έτσι, ο κόσμος έβλεπε τις καλές αξιολογήσεις και με επέλεγε.
Σε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που διάβασα, μιλάτε για το προσωποκεντρικό μάρκετινγκ και την τάση ότι θα επικρατήσει έναντι του εταιρικού. Είδα, επίσης, την παρομοίωση που κάνατε με τους billionaires. Με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα συμβεί αυτό;
Αυτό το πιστεύω ακράδαντα, αλλά προσοχή, η βάση είναι το εταιρικό! Δηλαδή, η προσωπικότητα φυσικά και μπορεί να προηγείται του δημιουργήματός της, αλλά μόνο όταν το δημιούργημα έχει πραγματικά στέρεη βάση, δηλαδή επιτυχία και το βασικότερο, να έχει κάτι να πει! Όλη αυτή η αυτοματοποίηση και η ρομποτοποίηση των εταιρειών κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να ξέρουν με ποιον μιλάνε, ποιος έχει την ευθύνη για την επιτυχία ή την αποτυχία. Δηλαδή, να σας το πω λαϊκά: όταν κολλάει το Instagram, ο κόσμος έχει μια εσωτερική ανάγκη να πει «τον μαλάκα τον Ζούκερμπεργκ», ή αν χαλάσει ένα Τέσλα, να πει «εγώ φταίω που έδωσα τα λεφτά μου στον Μασκ». Αλλά θα σας πω και το άλλο: μη νομίζετε ότι αυτό έγινε τυχαία. Οι ισχυροί παίκτες το είχαν προβλέψει και για αυτό ισχυροποίησαν τα προφίλ τους πριν προκύψει αυτή η ανάγκη ξεκάθαρα.
Με το AI να μπαίνει με φόρα τόσο στις ζωές μας, όσο και στα επαγγέλματά μας, πώς αντιδρούν σε αυτό κορυφαίες εταιρείες μάρκετινγκ όπως η δική σας;
Όσον αφορά το AI, εγώ προσωπικά κινούμαι σε δύο πυλώνες. Ο ένας είναι να διαβάζω και να προσπαθώ να προβλέψω τις εξελίξεις, προσθέτοντας νέα εργαλεία που κάνουν τη ζωή της εταιρείας μου ευκολότερη. Ο δεύτερος είναι να εκπαιδεύομαι, καθώς και οι συνεργάτες μου, σε όλα τα νέα δεδομένα, παρακολουθώντας συνεχώς νέα σεμινάρια και δοκιμάζοντας τις νέες τεχνολογίες στην πράξη!
Σαν καταξιωμένος πλέον επαγγελματίας, τι συμβουλεύετε τους νεότερους που ανοίγουν τα δικά τους agencies;
Να αρχίσουν προσφέροντας μόνο μία υπηρεσία, αλλά αυτή την υπηρεσία να την μάθουν τόσο καλά, ώστε να προσφέρουν τέλεια αποτελέσματα στους πελάτες τους. Όχι πασαλείματα, όχι μετριότητα και όχι υπερβολές!
Κύριε Μπότα, σας ευχαριστούμε πολύ!
Σας ευχαριστώ και εγώ.