Προγράμματα αναδιάρθρωσης με περικοπές στην αυτοκινητοβιομηχανία το 2025
Η αξιολόγηση των νέων συνθηκών στην αγορά και στην οικονομία για το 2025 προκρίνει προγράμματα αναδιάρθρωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών. Συγκεκριμένα οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν αναπότρεπτα τη λειτουργία των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι οι ακόλουθοι : η πτώση της ζήτησης, η μειωμένη ανταπόκριση των καταναλωτών για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα αυστηρότερα όρια στους ρύπους και γενικότερα οι προβληματισμοί ως προς μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Η Volkswagen AG ανακοίνωσε στα τέλη Δεκεμβρίου συμφωνία για το “Μέλλον της Volkswagen / Zukunft Volkswagen”, προτάσσοντας την ανταγωνιστικότητα της. Διαπραγματευόμενη με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, κατέληξε στη λήψη κρίσιμων μέτρων για την ευθυγράμμιση των λειτουργιών της Volkswagen και τη θέση της εταιρείας για βιώσιμη επιτυχία. Τα βασικά σημεία της συμφωνίας έχουν ως εξής: Οι παραγωγικές δυνατότητες στα γερμανικά εργοστάσια της θα μειωθούν στρατηγικά κατά 734.000 μονάδες, διασφαλίζοντας ανταγωνιστική παραγωγή. Μείωση του εργατικού δυναμικού κατά περισσότερους από 35.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις της Volkswagen στη Γερμανία έως το 2030, και εισαγωγή ενός νέου σχεδίου διασφάλισης θέσεων εργασίας. Πρώτιστος στόχος η Volkswagen Passenger Cars, ως κεντρική μάρκα του Ομίλου, να καταστεί κορυφαία δύναμη στον τομέα των μαζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων παγκοσμίως μέχρι το 2030.
Με τα μέτρα αναδιάρθρωσης, την παραγωγική αναδιάταξη και τη βέλτιστη αξιοποίηση των εργοστασιακών εγκαταστάσεων, θα υπάρξει βιώσιμη εξοικονόμηση κόστους άνω των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, εκ των οποίων πάνω από 4 δισ. ευρώ θα προέλθουν από τη μείωση του εργατικού κόστους, με δεδομένο την ετήσια μείωση του αυτού του κόστους σε 1,5 δισ. ευρώ, εφόσον η περιορισμένη ζήτηση για πολλά προϊόντα οδήγησαν σε πάγωμα των προσλήψεων ή περικοπή θέσεων σε όλη την Ευρώπη.
Ας σημειωθούν ότι τα προτεινόμενα προγράμματα αναδιάρθρωσης για τη νέα χρονιά:
-Bosch, τα προγράμματα μείωσης προσωπικού για τον μεγαλύτερο προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων στον κόσμο θέτουν σε κίνδυνο 8.000-10.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία, σύμφωνα με τον αναπληρωτή πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της. Περικοπές 3.500 θέσεων εργασίας στο τμήμα υπολογιστών έως το τέλος του 2027, εκ των οποίων οι μισές θα είναι στη Γερμανία.
-Michelin, η γαλλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών προτίθεται να κλείσει δύο εργοστάσια στη Δυτική Γαλλία, επηρεάζοντας περίπου 1.250 θέσεις εργασίας.
-Schaffler, η γερμανική εταιρεία κατασκευής μηχανών και ανταλλακτικών αυτοκινήτων σχεδιάζει να περικόψει 4.700 θέσεις εργασίας, μέτρο που θα σημάνει κλείσιμο δύο εργοστασίων σε Αυστρία και Βρετανία.
-Stellantis, η εισηγμένη στο Μιλάνο αυτοκινητοβιομηχανία, ανακοίνωσε τέλη Νοεμβρίου ότι σχεδίαζε να κλείσει το εργοστάσιο βαν Vauxhall στη νότια Αγγλία, θέτοντας σε κίνδυνο περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
Η Stellantis, με έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός – αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, με έτος ίδρυσης τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA. Με 300.000 υπαλλήλους, σε περισσότερες από 130 χώρες και εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες, έχει ως κύρια δραστηριότητα τον σχεδιασμό, ανάπτυξη, κατασκευή και πώληση αυτοκινήτων των εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall.
-Valeo. Στα σχέδιά της η περικοπή περίπου 1.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος δύο εργοστασίων στη Γαλλία.