Πότε οι μπαταρίες των EVs θα συμφέρουν περισσότερο από θερμικούς κινητήρες;
Από Dimitrios Amprazis
Αρκετοί φοβούνται να μεταβούν σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, λόγω του φόβου τους για το κόστος των μπαταριών σε περίπτωση αντικατάστασής του. Η αλήθεια είναι πως οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πανάκριβες αυτή την περίοδο και ακόμα και αν οι εταιρίες δίνουν συνήθως 10ετή εγγύηση για τις μπαταρίες, σχεδόν κανείς δεν παίρνει αυτοκίνητο για να το κρατήσει μόνο 10 χρόνια. Αυτό όμως σύντομα θα αλλάξει και η αντικατάσταση της μπαταρίας των ηλεκτροκίνητων θα γίνει φθηνότερη από την επισκευή κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με την Recurrent, η συνεχής πτώση στο κόστος μπαταριών, τις κάνει πολύ πιθανό να έχουν σύντομα χαμηλότερο κόστος από την επισκευή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, μέχρι το 2030.
Αυτή η πρόβλεψη ευθυγραμμίζεται με την μελέτη της Goldman Sachs, που εκτιμά πως το κόστος των μπαταριών θα φτάσει τα 80 ευρώ ανά kWh, δηλαδή το μισό από τις τιμές που είχαμε το 2023. Μάλιστα, η τάση μείωσης της τιμής των μπαταριών δεν θα σταματήσει και ίσως φτάσει τα 64 ευρώ. Έχουμε και προβλέψεις που εκτιμούν πως η τιμή μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 32 ευρώ ανά kWh.
Στη μελέτη της, η Recurrent αναφέρει: “Η έκθεση της Goldman Sachs τον Οκτώβριο του 2024 εκτιμά το κόστος ανά kWh το 2030 στα 64 ευρώ, ωστόσο άλλες εκτιμήσεις είναι χαμηλότερες. Τον Ιανουάριο του 2024, η RMI προέβλεψε κόστος κυψελών 32–54 ευρώ ανά kWh ή 45–65 ευρώ για πλήρες πακέτο.
Μέσα στο έτος, η CATL και η BYD έκαναν μεγάλες ανακοινώσεις και τελικά προσφέρουν κυψέλες LFP με τιμές κάτω από τα 56 ευρώ ανά kWh. Παράλληλα, η Clean Energy Associate προέβλεψε υπερπροσφορά μπαταριών λιθίου έως το 2028, οδηγώντας σε περαιτέρω πτώση των τιμών.
Πηγή: techmaniacs.gr