Πώς η Rhode μετέτρεψε ένα σφάλμα σε στρατηγική ανάπτυξης

Η Rhode, το beauty brand που ίδρυσε η Hailey Bieber, έχει καταφέρει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να καθιερωθεί δυναμικά στον χώρο της περιποίησης και των καλλυντικών. Με μινιμαλιστική συσκευασία, ισχυρή παρουσία στα social media και έμφαση στην αισθητική του “glazed look”, η Rhode κέρδισε την προσοχή της Gen Z και των millennials σχεδόν αμέσως. Η ίδια η Hailey Bieber άλλωστε αντιπροσωπεύει με μοναδικό τρόπο το glazed skin look και το no makeup makeup. Ωστόσο, αυτό που ξεχωρίζει το brand της δεν είναι μόνο η εικόνα του, αλλά και η ικανότητά του να ανταποκρίνεται άμεσα στις προκλήσεις.
Το πρόβλημα με τα lip tints
Η κυκλοφορία των peptide lip tints ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα λανσαρίσματα της Rhode. Οι αρχικές πωλήσεις ήταν υψηλές, αλλά σύντομα οι καταναλωτές άρχισαν να αναφέρουν μια περίεργη υφή σε ορισμένες παρτίδες. Πιο συγκεκριμένα, πολλοί παραπονέθηκαν ότι ενώ η αρχική φόρμουλα του προϊόντος ήταν εξαιρετική, με την πάροδο του χρόνου άρχισαν να σχηματίζονται μικροί κόκκοι που διατάρασσαν τη smooth υφή του. Σε μια άκρως ανταγωνιστική βιομηχανία όπου τέτοιες αστοχίες μπορεί να πλήξουν σοβαρά την αξιοπιστία ενός brand, αυτό το ζήτημα θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανοδική της πορεία.
Η άμεση αντίδραση της Rhode
Αντί να αγνοήσει το πρόβλημα, η Rhode αντέδρασε άμεσα. Αναγνώρισε το ζήτημα, επανήλθε στο εργαστήριο και αναδιαμόρφωσε τη φόρμουλα, εξαλείφοντας την προβληματική υφή του προϊόντος. Η βελτιωμένη εκδοχή προσέφερε μια πιο απαλή και σταθερή εμπειρία, η οποία ανταποκρίνεται στην υπόσχεση του brand για άνετα και ενυδατικά προϊόντα ομορφιάς.
Με αυτή την κίνηση, η Rhode έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα: η φωνή των καταναλωτών καθορίζει την εξέλιξη του brand. Η διαφάνεια αυτή όχι μόνο έσωσε τη φήμη του προϊόντος αλλά και ενίσχυσε την αφοσίωση των πελατών.
Η αύξηση τιμής
Η βελτιωμένη φόρμουλα συνοδεύτηκε από μια μικρή αύξηση στην τιμή. Ωστόσο, αντί να προκαλέσει αντιδράσεις, η αλλαγή έγινε σε μεγάλο βαθμό αποδεκτή, καθώς οι καταναλωτές αναγνώρισαν την προστιθέμενη αξία. Για τη Rhode, ήταν μια στρατηγική επιλογή που έδειξε ότι η επένδυση στην ποιότητα—ακόμη και με υψηλότερο κόστος—ενισχύει την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη μακροπρόθεσμα.
Γιατί η όλη στρατηγική της Rhode έχει σημασία
Ο τρόπος με τον οποίο η Rhode χειρίστηκε το ζήτημα με τα lip tints προσφέρει πολύτιμα μαθήματα για ολόκληρη τη βιομηχανία ομορφιάς:
- Η ευελιξία είναι κρίσιμη. Η άμεση διόρθωση της φόρμουλας απέτρεψε μια ενδεχόμενη κρίση φήμης.
- Η διαφάνεια καλλιεργεί αφοσίωση. Η ανοιχτή επικοινωνία με τους καταναλωτές διαφοροποιεί ένα brand.
- Η ποιότητα δικαιολογεί την τιμή. Όταν η βελτίωση είναι εμφανής, η αύξηση τιμής θεωρείται δίκαιη.
Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Το brand Rhode της Χέιλι Μπίμπερ περνά στην e.l.f. Beauty με συμφωνία 1 δισ. δολαρίων
Σε μια βιομηχανία που κατακλύζεται από beauty tips και νέες κυκλοφορίες, η Rhode αποδεικνύει ότι η πραγματική αξία βρίσκεται στην ποιότητα και στη διαφάνεια. Αντιμετωπίζοντας ένα ελάττωμα στη φόρμουλα ως αφορμή για να αποδείξει τη δέσμευσή της στην ποιότητα και στην ικανοποίηση των καταναλωτών, η Rhode όχι μόνο διατήρησε τη δυναμική των πωλήσεών της αλλά και ενίσχυσε τη φήμη της ως brand που εξελίσσεται μαζί με το κοινό του.
Εν τέλει το ζήτημα δεν είναι μόνο ο χαμός στα social media για να πάει μπροστά ένα brand. Το θέμα είναι να αφουγκράζεται η ομάδα του brand το τι πάει σωστά, τι πάει ενδεχομένως λάθος και να φροντίζει να διορθώνει λάθη και να μαθαίνει από αυτά. Πλέον, η συνέπεια και η προσαρμοστικότητα μετρούν όσο τίποτα άλλο. Και όσο τα brands είναι συνεπή και ανοιχτά στο να προσαρμόζονται και να διορθώνουν τυχόν παραλείψεις και λάθη, το μέλλον προβλέπεται ιδιαίτερα ευοίωνο.

Συντάκτρια Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας
Η Μαρίζα Ζερβά είναι συντάκτρια με εξειδίκευση στο επιχειρηματικό ρεπορτάζ και τις νέες τάσεις στο μάρκετινγκ και την καινοτομία. Με σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και background σε digital media, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στην αγορά, αναλύοντας με οξυδέρκεια τα νέα δεδομένα που διαμορφώνουν το επιχειρείν στην Ελλάδα και διεθνώς.