Πολυετής συνεργασία Spotify και Warner Music

Νέα πολυετής συνεργασία ανακοίνωσαν Spotify και Warner Music Group (WMG), μετά από αντίστοιχη συνεργασία της Spotify με τη Universal Music Group με στόχο εφεξής την κατάλληλη διαμόρφωση του streaming, ώστε να λειτουργεί προς όφελος καλλιτεχνών, δημιουργών και θαυμαστών, καλύπτοντας τόσο τη δισκογραφία, όσο και την έκδοση μουσικής.
Παρότι δεν δημοσιοποιήθηκαν οι οικονομικές λεπτομέρειες, οι δύο εταιρείες σε κοινή τους δήλωση υπογράμμισαν τη δέσμευσή τους στην καινοτομία : «Η WMG και η Spotify συνεργάζονται για να επαναπροσδιορίσουν το audiovisual streaming και να ενισχύσουν την αξία της μουσικής.»
Με τη συνεργασία αυτή θα προκύψουν νέες εμπειρίες για τους θαυμαστές, εμπλουτισμένη μουσική και βιντεοθήκη, επιπλέον συνδρομητικά πακέτα και αποκλειστικά πακέτα περιεχομένου.
Από τα σημαντικότερα στοιχεία της συμφωνίας θα είναι η ενίσχυση των μοντέλων δικαιωμάτων των καλλιτεχνών, διασφαλίζοντας τη δίκαιη ανταμοιβή τους σε συνάρτηση με την ικανότητά τους να προσελκύουν κοινό.
Η εκδοτική εταιρεία Warner Chappell Music θα υιοθετήσει επίσης ένα άμεσο μοντέλο αδειοδότησης σε αρκετές νέες χώρες, ακόμη και στις ΗΠΑ, προσφέροντας στους στιχουργούς μεγαλύτερα οφέλη σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο.
Ας σημειώσουμε ότι ο Daniel Ek, CEO της Spotify, χαρακτήρισε τη συνεργασία «ορόσημο», δηλώνοντας τα ακόλουθα : «Το 2025 είναι η χρονιά της επιτάχυνσης για τη Spotify, και η Warner Music μοιράζεται τη δέσμευσή μας για συνεχή καινοτομία. Μαζί, κάνουμε τις μουσικές συνδρομές πιο ελκυστικές, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα καλλιτέχνες και δημιουργούς σε όλο τον κόσμο.»
Από την πλευρά του, ο Robert Kyncl, CEO της WMG, υπογραμμίζοντας ότι η συμφωνία θα ενισχύσει τη μουσική βιομηχανία σημείωσε: «Πιστεύουμε ότι η αξία της μουσικής θα συνεχίσει να αυξάνεται, καθώς καινοτομούμε μαζί με τη Spotify. Ο συνδυασμός της δισκογραφίας και των εκδοτικών δικαιωμάτων μας κάνει το ρεπερτόριό μας αναντικατάστατο για τις υπηρεσίες streaming.»
Στρατηγική ανάπτυξη και επιπτώσεις στον κλάδο
Παρότι ο Kyncl δεν αποκάλυψε ιδιαίτερες λεπτομέρειες για τη συμφωνία, επεσήμανε ότι η WMG ενισχύει τη θέση της μέσω στρατηγικών συνεργασιών με κορυφαίες ψηφιακές πλατφόρμες, όπως η Amazon και η Spotify. Αναμφίβολα η εταιρεία υιοθετεί σταδιακά μοντέλα χονδρικής τιμολόγησης, χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά σε έσοδα από δικαιώματα streaming.
Η επικείμενη συμφωνία συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση των οικονομικών του πρώτου τριμήνου της WMG, που παρουσίασαν πτώση εσόδων κατά 4,7%, στα 1,66 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών, αν και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 25%, στα 241 εκατομμύρια δολάρια, χάρη σε συναλλαγματικά κέρδη και επενδυτικές αποδόσεις. Σημειώνεται ακόμη ότι παρά τη μείωση 6,9% των εσόδων από τη δισκογραφία, τα έσοδα από την έκδοση μουσικής παρουσίασαν άνοδο 6,3%, φτάνοντας τα 323 εκατομμύρια δολάρια.
Επισημαίνεται ακόμη ότι σύμφωνα με τον Kyncl μια πιθανή απαγόρευση της εφαρμογής TikTok στις ΗΠΑ δεν θα έχει σημαντική επίπτωση στη στρατηγική της Warner Music, η οποία πλέον με καλλιτέχνες, όπως η Dua Lipa, οι Coldplay, η Cardi B και ο Bruno Mars στο δυναμικό της, καλείται να επαναπροσδιορίσει το μέλλον της ψηφιακής μουσικής, επενδύοντας σε στρατηγικές συνεργασίες και πρωτοποριακές καινοτομίες.