targeted.gr

Ο David Beckham πρέσβης της Alibaba

Ο διάσημος ποδοσφαιριστής David Beckham επέλεξε την κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba για να προωθήσει την πλατφόρμα AliExpress, σηματοδοτώντας τη μέχρι στιγμής μεγαλύτερη συνεργασία του σε διεθνές επίπεδο.

Αυτή η συμφωνία αντιπροσωπεύει την απάντηση της εταιρείας του Jack Ma στις επίσης κινεζικές Temu και Shein, οι οποίες επεκτείνονται γρήγορα παγκοσμίως. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Temu διαφημίζεται ακόμα και στο Super Bowl με στόχο την κατάκτηση πελατών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η AliExpress, παρότι δεν αποκάλυψε το ποσό που θα αποσπάσει ο ποδοσφαιριστής για το ρόλο του πρεσβευτή του εμπορικού της σήματος, έχει επενδύσει σε διαφημιστικές ενέργειες και στη χορηγία του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου UEFA, το οποίο ξεκινά τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με την εταιρεία “Η AliExpress επενδύει εκατομμύρια ευρώ σε εκπτώσεις, προσφορές και διαφημίσεις κατά τη διάρκεια των αγώνων”. Ενώ αναφέρει επίσης ότι στα πλάνα των προωθητικών ενεργειών συμπεριλαμβάνεται η ευκαιρία για τους χρήστες της εφαρμογής AliExpress να αποκτήσουν εισιτήρια για τους αγώνες.

Ο διάσημος ποδοσφαιριστής σε δήλωση του υπογραμμίζει: “Η AliExpress βοηθά τους φιλάθλους να έρθουν ακόμα πιο κοντά στο UEFA EURO 2024 αυτό το καλοκαίρι, προσφέροντάς τους σπουδαία δώρα καθώς η δράση λαμβάνει χώρα στο γήπεδο”.

Σύμφωνα με αναφορές, η εταιρεία του Beckham, DRJB Holdings, ανακοίνωσε έσοδα που έφταναν τα 72,6 εκατομμύρια λίρες (περίπου 8,5 εκατομμύρια ευρώ) για το έτος 2022.

Η Alibaba International Digital Commerce Group είναι η διεθνής επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου του Alibaba, που περιλαμβάνει την AliExpress.

Οι διεθνείς πωλήσεις της εταιρείας ανέβηκαν κατά 45% σε ετήσια βάση κατά τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, φτάνοντας τα 27,45 δισ. γουάν (περίπου 3,5 δισ. ευρώ). Σε αντίθεση, η Taobao και η Tmall στην Κίνα ανακοίνωσαν μια αύξηση των εσόδων μόλις κατά 4% το ίδιο διάστημα, φτάνοντας τα 93,22 δισ. γουάν, σύμφωνα με δήλωση της Alibaba.

Ωστόσο, παρατηρήθηκε αύξηση των απωλειών για τη διεθνή επιχειρηματική μονάδα της Alibaba, φτάνοντας τα 4,1 δισ. γουάν, σε σύγκριση με τα 2,2 δισ. γουάν του προηγούμενου έτους. Ο Jiang Fan, συμπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της διεθνούς μονάδας, δήλωσε ότι η εταιρεία “«πραγματοποίησε επιθετικές επενδύσεις” στη Μέση Ανατολή και σε άλλες αναδυόμενες αγορές τους πρώτους τρεις μήνες του έτους.

Το 2022, η AliExpress ανακοίνωσε πως επενδύθηκαν περίπου 7 εκατομμύρια δολάρια στη Νότια Κορέα με στόχο την προσέλκυση των τοπικούς καταναλωτών μέσω χαμηλότερων τιμών στα προϊόντα. Το 2023, η AliExpress ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας με τον ηθοποιό Don Lee ως τον πρώτο της πρεσβευτή στη Νότια Κορέα.

Κινεζικές εταιρείες έχουν επίσης εντείνει τις προσπάθειές τους για επέκταση στο εξωτερικό, καθώς η ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά επιβραδύνεται.

Η Alipay, συνδεδεμένη με την Alibaba, η BYD, κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Hisense, γνωστή για τις οικιακές συσκευές της, και η Vivo, παραγωγός smartphone, είναι ανάμεσα στους κινέζικους χορηγούς του UEFA Euro 2024.

Το 2016, η Hisense αναδείχθηκε ως ο πρώτος κινεζικός χορηγός του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Εν συνεχεία, τρεις ακόμα κινεζικές εταιρείες υπέγραψαν συμφωνίες για τους αγώνες του 2020.