Νέο AI εργαλείο από την Amazon για πιο έξυπνες αγορές
Η Amazon παρουσιάζει ένα νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που υπόσχεται να κάνει τη διαδικασία αγοράς πιο εύκολη για όσους δυσκολεύονται να επιλέξουν ανάμεσα σε δεκάδες προϊόντα. Το νέο σύστημα φέρει την ονομασία “Help Me Decide” και έχει σχεδιαστεί για να προτείνει την καλύτερη δυνατή επιλογή προϊόντος, βασισμένη στις ανάγκες και τις προτιμήσεις κάθε χρήστη.
Ένα «έξυπνο» AI που βοηθά τους αναποφάσιστους αγοραστές
Σύμφωνα με το Bloomberg, η λειτουργία Help Me Decide θα εμφανίζεται στην κορυφή της σελίδας προϊόντων, όταν ο χρήστης έχει εξετάσει πολλές παρόμοιες επιλογές. Τότε, η πλατφόρμα θα ρωτά αν χρειάζεται βοήθεια — και με ένα μόνο κλικ θα του προτείνει το πιο κατάλληλο προϊόν, συνοδευόμενο από σαφή εξήγηση για το γιατί είναι η καλύτερη επιλογή.
Η λειτουργία είναι διαθέσιμη τόσο στην εφαρμογή της Amazon για κινητά, όσο και μέσω του mobile web, και αξιοποιεί προηγμένα γλωσσικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης (LLMs). Αυτά τα μοντέλα συνδυάζουν τα δεδομένα περιήγησης και αγορών κάθε πελάτη με περιγραφές, αξιολογήσεις και σχόλια προϊόντων, δημιουργώντας εξατομικευμένες προτάσεις.
Πώς λειτουργεί το “Help Me Decide”
Το εργαλείο αναλύει:
• το ιστορικό αγορών του χρήστη,
• τις αναζητήσεις και προβολές προϊόντων,
• καθώς και τις προτιμήσεις τιμής ή κατηγορίας.
Δείτε επίσης: Μιχάλης Μπότας: Το AI SEO δεν είναι τάση. Είναι μηχανή εσόδων!
Έπειτα, προτείνει μια επιλογή που ταιριάζει καλύτερα στο προφίλ του καταναλωτή — αλλά αφήνει και περιθώριο να επιλέξει πιο οικονομικές ή premium εναλλακτικές.
Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει αγοράσει υπνόσακους για κρύο καιρό και παιδικά μποτάκια πεζοπορίας, το Help Me Decide μπορεί να του προτείνει μια σκηνή τεσσάρων ατόμων για όλες τις εποχές, όπως εξηγεί η Amazon.
Σταδιακό rollout στις ΗΠΑ
Η Amazon ανακοίνωσε ότι το εργαλείο θα διατεθεί αρχικά σε εκατομμύρια χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες, που θα επιλεγούν τυχαία για τη φάση δοκιμών.
Ανάλογα με τα αποτελέσματα και την αποδοχή από το κοινό, η εταιρεία σχεδιάζει σταδιακή επέκταση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα στους επόμενους μήνες.
Το “Help Me Decide” εντάσσεται στη στρατηγική AI της Amazon
Το νέο εργαλείο έρχεται να συμπληρώσει το AI οικοσύστημα της Amazon, που ήδη περιλαμβάνει το Rufus — ένα ψηφιακό βοηθό αγορών βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο λανσαρίστηκε σε όλους τους πελάτες των ΗΠΑ το 2024.
Με τέτοιες προσθήκες, η Amazon επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την εμπειρία αγορών, καθιστώντας την πιο προσωποποιημένη, αποτελεσματική και φιλική προς τον χρήστη.
Μπορεί να σας ενδιαφέρει: GEO, SEO, AI SEO, LLM SEO & AEO – Πώς στο καλό λέγεται;

Γεννημένος στην Αθήνα, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, έχοντας ήδη πατήσει τα 30, ο υποφαινόμενος, με σπουδές στην Ψυχολογία, παραμένει ανήσυχος, ανικανοποίητος, λάτρης της συνεχούς αναζήτησης, μανιώδης συλλέκτης αντικειμένων που σχετίζονται με τις προσφιλείς του δραστηριότητες.