targeted.gr

Media και διαφημίσεις: Περισσότερο δεχτικοί οι καταναλωτές, κερδίζουν έδαφος τα social media – Οι τάσεις του 2024

Έρευνα περίπου 18.000 καταναλωτών που καλύπτουν 384 μάρκες σε 27 αγορές και 1.000 ανώτερων marketers σε όλο τον κόσμο.

Τις παγκόσμιες τάσεις για τη διαφήμιση των μεγάλων brands ανά την υφήλιο καταγράφει η ετήσια έρευνα της Kantar για το 2024, Kantar Media Reactions.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, «τα μεγαλύτερα brands μεγιστοποιούν την ανάπτυξή τους με το να προδιαθέτουν περισσότερους ανθρώπους να πιστεύουν ότι είναι η σωστή επιλογή. Αυτό επιτυγχάνεται με την οικοδόμηση της αναγνωρισιμότητας και της θετικής νοητικής αντίληψης στο μυαλό τόσο των πελατών όσο και των μη πελατών».

H έρευνα υποστηρίζει πως το εξελισσόμενο τοπίο των μέσων ενημέρωσης και σας δείχνει πώς να το περιηγηθείτε. Προσφέρει ουσιαστική καθοδήγηση για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τα μέσα ενημέρωσης με μοναδικές πληροφορίες για τη διαφήμιση σχετικά με τα κορυφαία κανάλια μέσων ενημέρωσης και τις μάρκες μέσων ενημέρωσης που προτιμούν οι καταναλωτές και οι έμποροι.

Η μελέτη βασίζεται στις απόψεις περίπου 18.000 καταναλωτών που καλύπτουν 384 μάρκες σε 27 αγορές και 1.000 ανώτερων marketers σε όλο τον κόσμο.

Ακολουθούν ορισμένα από τα βασικά ευρήματα:

Κορυφαίες πλατφόρμες
Η Amazon και το TikTok είναι οι πιο προτιμώμενες πλατφόρμες διαφημίσεων παγκοσμίως. Η Amazon διακρίνεται για την παροχή σχετικών και χρήσιμων διαφημίσεων, ενώ το TikTok εκτιμάται για τις διασκεδαστικές διαφημίσεις.

Το Netflix έχει εισέλθει στις 5 κορυφαίες πλατφόρμες τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους διαφημιστές, χάρη στα προγράμματα που υποστηρίζονται από διαφημίσεις με ελάχιστη αρνητικότητα από τους χρήστες.

Οι έμποροι εκτιμούν επίσης ιδιαίτερα το YouTube και το Instagram για την τοποθέτηση διαφημίσεων, ιδίως λόγω της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας της μάρκας.

Παγκόσμιες και τοπικές μάρκες
Τα τοπικά εμπορικά σήματα μέσων ενημέρωσης εξακολουθούν να κατέχουν ισχυρές θέσεις σε διάφορες αγορές, παρά την παγκόσμια κυριαρχία εμπορικών σημάτων όπως η Amazon.

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών διαμορφώνονται συχνά από τις πολιτισμικές προσδοκίες και τη διαθεσιμότητα τοπικών πλατφορμών, όπως το Mercado Libre στην Αργεντινή ή το CCTV στην Κίνα.

Προτιμήσεις και τάσεις στη διαφήμιση
Οι καταναλωτές έχουν γίνει περισσότερο δεκτικοί στις διαφημίσεις, καθώς για το 2024 το 47% έχει θετική στάση, από 19% το 2016.

Οι διαφημίσεις στα σημεία πώλησης (POS) είναι πλέον το πιο προτιμώμενο κανάλι μέσων ενημέρωσης, ξεπερνώντας τις χορηγούμενες εκδηλώσεις, καθώς θεωρούνται πιο αξιόπιστες, σχετικές και χρήσιμες.

Οι διαδικτυακές διαφημίσεις βίντεο, που κάποτε απορρίπτονταν έντονα, είναι πλέον περισσότερο αποδεκτές λόγω των βελτιώσεων στη μορφή και την εκτέλεση.

Οι μορφές που μπορούν να παραλειφθούν (skip) και οι ανταμοιβές των app για κινητά γίνονται δεκτές με μεγάλη αποδοχή, ενώ οι παρεμβατικές μορφές, όπως οι διαφημίσεις pre-roll, εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται αρνητικά.

Αλλαγές στο τοπίο των μέσων ενημέρωσης
Το τοπίο των μέσων ενημέρωσης έχει εξελιχθεί με την αύξηση των ψηφιακών μορφών διαφήμισης, οι οποίες με την πάροδο του χρόνου εξομαλύνθηκαν και έγιναν λιγότερο ενοχλητικές για τους καταναλωτές.

Οι πλατφόρμες social media, οι διαφημίσεις τυχερών παιχνιδιών και τα διαδικτυακά βίντεο έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση της δεκτικότητας από το 2012.

Οι καταναλωτές ξοδεύουν σημαντικό χρόνο στην τηλεόραση και τα social media, καθιστώντας τους βασικούς χώρους για την έκθεση σε διαφημίσεις.

Διαφορές γενεών
Οι γενιές έχουν διαφορετικές προτιμήσεις στα μέσα ενημέρωσης. Η γενιά Z προτιμά τις διαφημίσεις της Amazon και του Facebook, ενώ η γενιά Y και η γενιά X είναι πιο θετικές απέναντι στις διαφημίσεις του Snapchat.

Οι baby boomers προτιμούν εκπληκτικά τις διαφημίσεις TikTok, παρά την αντίληψη για το ότι είναι πιο δημοφιλές στις νεότερες γενιές.

Η Gen Z έλκεται ιδιαίτερα από τις διαφημίσεις με καλή μουσική, ενώ οι μεγαλύτερες γενιές προτιμούν το χιούμορ στις διαφημίσεις.

Τάσεις και κατανομή του προϋπολογισμού των εμπόρων
Παρά τις προτιμήσεις των καταναλωτών, οι έμποροι σχεδιάζουν να αυξήσουν τις δαπάνες για ψηφιακές μορφές, όπως το online βίντεο, το τηλεοπτικό streaming και το περιεχόμενο επιρροής το 2025.

Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση προς στρατηγικές διαφήμισης «συνολικού βίντεο», όπου τόσο η τηλεοπτική μετάδοση όσο και η streaming τηλεόραση χρησιμοποιούνται εξίσου.

Επίδραση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης
Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) αναδεικνύεται σε μετασχηματιστική δύναμη, με τους καταναλωτές και τους εμπόρους να δείχνουν θετική στάση απέναντι στις δυνατότητές της στη διαφήμιση.

Οι Millennials είναι οι πιο ενθουσιώδεις για την AI, ενώ οι παλαιότερες γενιές, ιδίως οι baby boomers, παραμένουν επιφυλακτικές.

Πηγή: fortunegreece.com