Λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα ανατρέπονται τα σχέδια παραγωγής 10 εκατ. οχημάτων Toyota
Το Reuters, αποκαλύπτει ότι το τελευταίο διάστημα οι τοπικές ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό έχουν αρνητικές επιπτώσεις στους προμηθευτές, ανατρέποντας τα σχέδια της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία, αντί όπως σχεδίαζε η φετινή της παραγωγή να φτάσει τα 10 εκατομμύρια νέα οχήματα, διακόπτει την παραγωγή της για συνολικά 19 ημέρες τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο στο εργοστάσιό της στην Τιχουάνα του Μεξικού, όπου κατασκευάζεται το φορτηγό Tacoma.
Παρά το ότι η Toyota συνεργάζεται με ορισμένους προμηθευτές, ώστε να μειωθεί η πίεση, η έλλειψη εργατικού δυναμικού καθώς και ορισμένα τεχνικά ζητήματα παρεμποδίζουν τη συνέχιση της παραγωγής.
Αυτή η διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα προβληματίζει τον ιαπωνικό κολοσσό, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τις συνέπειες ενός σκανδάλου που σχετίζεται με «στημένες δοκιμές» ασφάλειας σύγκρουσης στη θυγατρική Daihatsu, και με διοικητικά ζητήματα δύο άλλων εταιρειών του ομίλου.
Η Toyota Motor North America, η θυγατρική της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία καθυστέρησε την έναρξη της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά έξι μήνες, δηλαδή έως περίπου τον Ιούνιο του 2026, απαντώντας σε ερωτήσεις του Reuters, αναφέρει ότι «Τα εργοστάσια της Toyota στη Βόρεια Αμερική συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν περιοδικές καθυστερήσεις παραγωγής, λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού. Για να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος, οι ομάδες μας εργάζονται, προκειμένου να μην ταλαιπωρήσουμε τους πελάτες μας».
Ο Yoichi Miyazaki, ο οικονομικός διευθυντής της επισημαίνει : «Υπήρχαν κάποια λειτουργικά ζητήματα που αφορούσαν κατασκευαστές ανταλλακτικών και έγινε σαφές το δ’ τρίμηνο ότι η παραγωγή δεν πήγαινε όπως αναμενόταν».
Σύμφωνα πάντα με το Reuters, οι αυξανόμενοι μισθοί στη Βόρεια Αμερική και η σημαντική οικονομική ανάκαμψη, οδηγούν τους εργαζόμενους στο να εγκαταλείπουν τις θέσεις εργασίας στη βαριά βιομηχανία, αναζητώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας.
«Οι εργαζόμενοι αλλάζουν συχνά θέσεις εργασίας αναζητώντας υψηλότερους μισθούς. Έχει γίνει δύσκολο να εξασφαλίσουμε προσωπικό και δεν μπορούμε πλέον να διατηρήσουμε τον απαιτούμενο όγκο παραγωγής», αναφέρει εργαζόμενος σε προμηθευτή.
Ας σημειωθεί ότι την περασμένη εβδομάδα, η Toyota στη Βόρεια Αμερική κατέγραψε λειτουργική ζημία 27,5 δισεκατομμυρίων γιεν (176 εκατομμύρια δολάρια) για τον Ιανουάριο-Μάρτιο, παρά τα συνολικά κέρδη ρεκόρ.