targeted.gr

Η Νοτιοανατολική Ασία γίνεται ο «πιο καλός πελάτης» για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα μετά τους δασμούς της Δύσης

Οι δασμοί χρησιμοποιούνται επίσης για την «προστασία της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας», λέει ο Hsiao.

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, ανεξαρτήτως μεγέθους, έχουν τον ίδιο στόχο: να γίνουν παγκόσμιοι.

Η BYD, αναμφισβήτητα ο πιο σημαντικός κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε την Τετάρτη ότι θέλει εν τέλει οι αγορές του εξωτερικού να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεών της, από περίπου 16% των πωλήσεών της τώρα.

Η επέκταση πέρα ​​από την Κίνα, που εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας, που πλήττονται από έναν βίαιο, μακροχρόνιο εγχώριο πόλεμο τιμών.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση των περιθωρίων κέρδους. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της BYD στην Ευρώπη είναι το Atto 3, το οποίο κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ. Ωστόσο, ο Eugene Hsiao, επικεφαλής έρευνας για τα κινεζικά αυτοκίνητα στη Macquarie Capital, εξηγεί ότι το αυτοκίνητο πουλιέται στο λιγότερο από το μισό αυτής της τιμής στην κινεζική αγορά, και επομένως το κέρδος της BYD από ένα αυτοκίνητο που πωλείται στην Ευρώπη είναι μεγαλύτερο από αυτό που πωλείται στην Κίνα, ακόμη και μετά από τον συνυπολογισμό των εξόδων μεταφοράς.

Ωστόσο, οι κινεζικές εταιρείες EV βρίσκουν όλο και πιο δύσκολη την πλοήγηση στις δυτικές αγορές. Μόλις αυτή την εβδομάδα, ο Καναδάς έγινε η τελευταία ξένη κυβέρνηση που αποφάσισε να θεσπίσει εμπόδια στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα. Ο πρωθυπουργός Justin Trudeau κατηγόρησε τους Κινέζους κατασκευαστές EV ότι «δεν παίζουν με τους ίδιους κανόνες», και δεσμεύτηκε να επιβάλει δασμούς έως και 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι ΗΠΑ επέβαλαν δασμούς 100% τον Μάιο. Ακολούθησε η Ευρώπη με δασμούς έως και 36,3%.

Και στις τρεις περιπτώσεις, αξιωματούχοι κατηγόρησαν τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ότι επωφελούνται από ένα άδικο επίπεδο κρατικών επιδοτήσεων, θέτοντας σε μειονεκτική θέση τις υπόλοιπες εταιρείες. Οι Κινέζοι κατασκευαστές αμφισβητούν τους ισχυρισμούς, και αντ’ αυτού πιστώνουν την επιτυχία τους στην καλύτερη τεχνολογία και το αποτελεσματικότερο μάνατζμεντ.

Καθώς οι δυτικές κυβερνήσεις συσσωρεύουν δασμούς, η Νοτιοανατολική Ασία «θα είναι πιθανώς η πιο σημαντική αγορά» για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας βραχυπρόθεσμα, χάρη στη γεωγραφική εγγύτητα, το φιλικότερο γεωπολιτικό κλίμα και την έλλειψη μεγάλων εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών σύμφωνα με τον Hsiao.

Οι δασμοί χρησιμοποιούνται επίσης για την «προστασία της τοπικής αυτοκινητοβιομηχανίας», λέει ο Hsiao. Αυτό απουσιάζει στο μεγαλύτερο μέρος της αγοράς αυτοκινήτων της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου εδώ και καιρό κυριαρχούν ξένες μάρκες, και ιδιαίτερα οι ιαπωνικές. Επομένως, μια κυβέρνηση της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι απίθανο να επιβάλει τεράστιους δασμούς σε μια κινεζική εταιρεία για να ωφελήσει έναν μη εγχώριο ανταγωνιστή με έδρα τις ΗΠΑ, την Ευρώπη ή την Ιαπωνία.

Οι κινεζικές επενδύσεις στην τοπική παραγωγή μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλή πορεία προς τις περιφερειακές αγορές. Κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD και η Great Wall Motor δημιουργούν εγκαταστάσεις στην Ταϊλάνδη, έναν κόμβο για τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τα κράτη της Νοτιοανατολικής Ασίας έχουν επίσης γενικά πιο θετικές απόψεις για την Κίνα και άρα αποτελούν ένα «πολύ φιλικότερο είδος περιβάλλοντος για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων για να αναπτύξουν τα εμπορικά σήματα και την παρουσία τους», καταλήγει ο Hsiao.

Πηγή: fortunegreece.com