targeted.gr

Η BYD επενδύει στην Ευρώπη με δύο νέα εργοστάσια και premium μάρκες

Με στόχο να εδραιωθεί ως βασικός «παίκτης» στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η κινεζική BYD ανακοίνωσε την κατασκευή δύο νέων εργοστασίων, τα οποία θα ξεκινήσουν την παραγωγή τους το 2026. Οι νέες εγκαταστάσεις αναμένεται να έχουν ετήσια δυναμικότητα 500.000 οχημάτων, ενισχύοντας σημαντικά την παραγωγική της ικανότητα στην περιοχή. Σύμφωνα με το Automotive News Europe, η στρατηγική της BYD για την Ευρώπη είναι φιλόδοξη, αλλά η επίτευξη των στόχων της θα απαιτήσει σημαντικές προσπάθειες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce, το 2024 η BYD πέτυχε πωλήσεις σχεδόν 50.000 αυτοκινήτων στην Ε.Ε. και το Ηνωμένο Βασίλειο, υπερτριπλασιάζοντας τις 18.000 μονάδες του 2023. Αυτή η εξέλιξη ήρθε τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της δραστηριότητάς της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η BYD κατατάχθηκε 31η στις ευρωπαϊκές πωλήσεις, ακολουθώντας την MG SAIC, η οποία έχει ήδη ξεπεράσει τις 190.000 πωλήσεις. Το 2023, η MG σημείωσε 243.390 πωλήσεις, κερδίζοντας την 20ή θέση στην κατάταξη των αυτοκινητοβιομηχανιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το ανανεωμένο πλάνο της BYD περιλαμβάνει την επέκτασή της στην κατηγορία των μικρών SUV, που αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα της ευρωπαϊκής αγοράς, με την εισαγωγή του Atto 2.

Επιπλέον, η BYD αναθεώρησε το αρχικό της πλάνο να διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα (BEV) στην Ευρώπη και θα επεκτείνει την προσφορά της με plug-in υβριδικά μοντέλα. Η κίνηση αυτή στοχεύει κυρίως στη Νότια και Ανατολική Ευρώπη, όπου οι καταναλωτές είναι λιγότερο πρόθυμοι να υιοθετήσουν πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, αλλά μπορεί να προτιμήσουν μια ενδιάμεση λύση, όπως τα plug-in υβριδικά.

Η BYD προχώρησε σε προσαρμογή της στρατηγικής της, εγκαταλείποντας το αρχικό της πλάνο να διαθέτει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα (BEV) στην Ευρώπη. Πλέον, θα προσφέρει και plug-in υβριδικά μοντέλα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις αγορές της Νότιας και Ανατολικής Ευρώπης, όπου η μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς.

Η BYD επεκτείνει την παρουσία της στην Ευρώπη με δύο premium μάρκες. Η Denza, που προορίζεται για τον ανταγωνισμό γερμανικών πολυτελών αυτοκινήτων, θα ξεκινήσει τις πωλήσεις της εντός του 2024. Αμέσως μετά, η Yangwang θα εισέλθει στην αγορά με μεγαλύτερα SUV που θα ανταγωνιστούν τη Land Rover και τη Mercedes-Benz, αλλά και με σπορ αυτοκίνητα, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Με 13.727 πωλήσεις, το Atto 3 ήταν το πιο επιτυχημένο μοντέλο της BYD στην Ευρώπη το περασμένο έτος. Το μεγαλύτερο SUV Seal U, το οποίο είναι διαθέσιμο τόσο ως BEV όσο και ως plug-in hybrid, ακολούθησε με 11.721 πωλήσεις, ενώ την τρίτη θέση κατέλαβε το ηλεκτρικό χάτσμπακ Dolphin, με 11.452 πωλήσεις, όπως καταγράφει η Dataforce.

Παρά την παγκόσμια ανάπτυξή της, η BYD εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην κινεζική αγορά. Το 2023, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 41%, φτάνοντας τα 4,27 εκατομμύρια οχήματα, γεγονός που την καθιστά την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε διεθνές επίπεδο, μετά την Toyota και τη Volkswagen. Από αυτές τις πωλήσεις, 417.000 αφορούσαν αγορές εκτός Κίνας, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Σήμερα, η BYD κατατάσσεται ως ο έκτος μεγαλύτερος αυτοκινητοβιομηχανικός όμιλος διεθνώς.