targeted.gr

E.T.: Το Φιάσκο του Βιντεοπαιχνιδιού της Atari - Η Αποτυχία που Έστρεψε την εταιρεία στην Ταφή των Cartridges σε έρημο στο Νέο Μεξικό

Το βιντεοπαιχνίδι “E.T. the Extra-Terrestrial” για το Atari 2600 έχει μείνει στην ιστορία ως ένας εκ των μεγαλύτερων διασυρμών στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, συνδράμοντας παράλληλα στην κατάρρευση της βιομηχανίας το 1983. Μέσα από το Targeted.gr, θα αναλύσουμε λεπτομερώς την ιστορία του πολυσυζητημένου αυτού βιντεοπαιχνιδιού και τις συνέπειές του.

Ανάπτυξη και Κυκλοφορία
Η ανάπτυξη του παιχνιδιού ξεκίνησε τον Ιούλιο του 1982, όταν η Atari εξασφάλισε τα δικαιώματα για την δημιουργία του παιχνιδιού βασισμένου στην ομώνυμη επιτυχημένη ταινία του Steven Spielberg, “E.T. the Extra-Terrestrial”. Ο Howard Scott Warshaw, προγραμματιστής του επιτυχημένου παιχνιδιού “Raiders of the Lost Ark”, ανέλαβε την ανάπτυξη του E.T. Ωστόσο, αντί για τους έξι έως εννέα μήνες που απαιτούνταν για την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού, ο Warshaw είχε μόλις πέντε εβδομάδες για να το ολοκληρώσει​​.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα παιχνίδι που θεωρήθηκε από πολλούς δύσκολο και απογοητευτικό, με πολλές παγίδες και προβλήματα μέσα στο ίδιο το παιχνίδι, καθώς και στον ίδιο του τον σχεδιασμό. Παρόλο που πουλήθηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα, αυτό δεν ήταν αρκετό για να καλύψει τα έξοδα ανάπτυξης και μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη Wikipedia, το “E.T.” γνώρισε αρχικά εμπορική επιτυχία, καταλαμβάνοντας μία από τις τέσσερις πρώτες θέσεις στη λίστα “Top 15 Video Games” του περιοδικού Billboard τον Δεκέμβριο του 1982 και τον Ιανουάριο του 1983. Το παιχνίδι πούλησε πάνω από 2,6 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι το τέλος του 1982. Ωστόσο, τουλάχιστον 669.000 αντίτυπα επιστράφηκαν το 1983. Ένας έμπορος ανέφερε ότι “κυρίως γιαγιάδες” αγόρασαν το παιχνίδι, λόγω της φήμης που εξαπλώθηκε στόμα με στόμα, τα παιδιά προτίμησαν το best-seller “Pitfall!

Το βιντεοπαιχνίδι “E.T. the Extra-Terrestrial” για το Atari 2600 έχει μείνει στην ιστορία ως μια εκ των μεγαλύτερων διασυρμών στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, συνδράμοντας παράλληλα στην κατάρρευση της βιομηχανίας το 1983. Μέσα από το Targeted.gr, θα αναλύσουμε λεπτομερώς την ιστορία του πολυσυζητημένου αυτού βιντεοπαιχνιδιού και τις συνέπειές του.

Ανάπτυξη και Κυκλοφορία
Η ανάπτυξη του παιχνιδιού ξεκίνησε τον Ιούλιο του 1982, όταν η Atari εξασφάλισε τα δικαιώματα για την δημιουργία του παιχνιδιού βασισμένου στην ομώνυμη επιτυχημένη ταινία του Steven Spielberg, “E.T. the Extra-Terrestrial”. Ο Howard Scott Warshaw, προγραμματιστής του επιτυχημένου παιχνιδιού “Raiders of the Lost Ark”, ανέλαβε την ανάπτυξη του E.T. Ωστόσο, αντί για τους έξι έως εννέα μήνες που απαιτούνταν για την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού, ο Warshaw είχε μόλις πέντε εβδομάδες για να το ολοκληρώσει​​.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα παιχνίδι που θεωρήθηκε από πολλούς δύσκολο και απογοητευτικό, με πολλές παγίδες και προβλήματα μέσα στο ίδιο το παιχνίδι, καθώς και στον ίδιο του τον σχεδιασμό. Παρόλο που πουλήθηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα, αυτό δεν ήταν αρκετό για να καλύψει τα έξοδα ανάπτυξης και μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη Wikipedia, το “E.T.” γνώρισε αρχικά εμπορική επιτυχία, καταλαμβάνοντας μία από τις τέσσερις πρώτες θέσεις στη λίστα “Top 15 Video Games” του περιοδικού Billboard τον Δεκέμβριο του 1982 και τον Ιανουάριο του 1983. Το παιχνίδι πούλησε πάνω από 2,6 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι το τέλος του 1982. Ωστόσο, τουλάχιστον 669.000 αντίτυπα επιστράφηκαν το 1983. Ένας έμπορος ανέφερε ότι “κυρίως γιαγιάδες” αγόρασαν το παιχνίδι, λόγω της φήμης που εξαπλώθηκε στόμα με στόμα, τα παιδιά προτίμησαν το best-seller “Pitfall!

Το Κραχ των Βιντεοπαιχνιδιών του 1983
Η αποτυχία του “E.T. the Extra-Terrestrial” ήταν ένας από τους παράγοντες που συνέβαλαν στο κραχ των βιντεοπαιχνιδιών το 1983. Η Atari παρήγγειλε μεγάλη ποσότητα αντιγράφων του παιχνιδιού, υπολογίζοντας σε εξαιρετικά υπερβολικό βαθμό τις ενδεχόμενες πωλήσεις που θα πραγματοποιούνταν. Το κραχ του 1983 στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών αποτέλεσε ένα γεγονός που επηρέασε βαθιά, τόσο την Atari, όσο και άλλες εταιρείες του Gaming την εποχή εκείνη.

Η Ταφή των Cartridge
Το Σεπτέμβριο του 1983, η Atari αποφάσισε να ξεφορτωθεί τις κασέτες που δεν μπορούσαν να πουληθούν. Έτσι, θάψανε περίπου 728.000 cartridge σε έναν χώρο υγειονομικής ταφής στο Alamogordo, στο Νέο Μεξικό.

Η ταφή αυτή έγινε γνωστή ως μια από τους πιο διάσημους αστικούς θρύλους της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών. Το 2014, έγινε μια ανασκαφή στον χώρο υγειονομικής ταφής από την εταιρεία Fuel Entertainment, που επιβεβαίωσε την ύπαρξη των cartridge. Περίπου 1.300 cartridge ανακτήθηκαν, επιβεβαιώνοντας τον θρύλο​.

Κληρονομιά
Το “E.T. the Extra-Terrestrial” είναι πλέον ένα σύμβολο των κινδύνων της υπερβολικής αισιοδοξίας και του κακού προγραμματισμού στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών. Η αποτυχία του, έμελλε να αλλάξει ριζικά η δυναμική της αγοράς, ανοίγοντας το δρόμο με την “αναγέννηση” του μέσου να φτάνει δύο περίπου χρόνια αργότερα, το 1985 όταν η Ιαπωνική Nintendo κυκλοφορεί το Famicom, στην αγορά της Αμερικής.  Το Nintendo Entertainment System (NES). Κύκνειο άσμα του NES, το διαχρονικό Super Mario Bros.

Όσο για το E.T.: the Extra-Terrestrial, μας δείχνει τι μπορεί να πάει στραβά στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών, υπενθυμίζοντας τη σημασία του προσεκτικού σχεδιασμού, αλλά και της κατανόησης της αγοράς​​.

Η ιστορία του “E.T.” παραμένει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών μπορεί να υποστεί δραματικές μεταβολές και να επηρεάσει την πορεία των εταιρειών και της ίδιας της τεχνολογίας.