targeted.gr

Carrefour (Ν. Βαρδινογιάννης): Μπαίνει Βουλγαρία και στοχεύει τα 70 καταστήματα στην Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Τα 70 καταστήματα στοχεύει να φτάσει έως το τέλος του 2024 η Carrefour, που ανήκει στον όμιλο AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη. Αυτή τη στιγμή διαθέτει δίκτυο με συνολικά 42 σημεία, εκ των οποίων τα 17 είναι εταιρικά. Έως και τον Μάιο θα έχει προσθέσει ακόμα 10 καταστήματα στο δυναμικό της, υπερβαίνοντας τα 50 καταστήματα. Αυτό αναφέρθηκε στο περιθώριο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της AVE από τον αντιπρόεδρο του ομίλου, Θωμά Ρούμπα, κατά τη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 7 εκατ. ευρώ.

Πλέον η AVE προχωράει σε ριζική μεταστροφή του μοντέλου της, αποεπενδύοντας από δραστηριότητες που είχε στο παρελθόν όπως η διανομή ηλεκτρονικών προϊόντων, ταινιών ή άλλοι τομείς που κατά καιρούς έχει αποχωρήσει. Το βάρος πέφτει στον τομέα του οργανωμένου λιανεμπορίου μέσω της Carrefour καθώς και στον τομέα της βιομηχανικής παραγωγής τροφίμων, αλλά και στη διανομή ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών.

Εξετάζονται εξαγορές στα τρόφιμα με στόχο τις εξαγωγές
Αυτή την περίοδο εξετάζονται εξαγορές στον τομέα της βιομηχανίας τροφίμων, με την AVE να προσβλέπει σε επιχειρήσεις που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό. Θυμίζουμε άλλωστε ότι έχει συστήσει ήδη και την AVE Dairy με σκοπό την επέκτασή της στην παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, εξαγοράζοντας επιχείρηση στον συγκεκριμένο κλάδο. Σύμφωνα με τον Θ. Ρούμπα μία πιθανή εξαγορά θα έρθει το προσεχές διάστημα, καθώς η εταιρεία βολιδοσκοπεί επιχειρήσεις ενδιαφέροντος στον συγκεκριμένο κλάδο.

Σε ό,τι αφορά την Carrefour, το 2023 είχε κύκλο εργασιών 4 εκατ. ευρώ με ζημιογόνα αποτελέσματα, με τη διοίκηση της AVE να χαρακτηρίζει την υπό ανάπτυξη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ως startup. “Θέλει ακόμα δουλειά για να γίνει κερδοφόρα η Carrefour. Αυτή τη στιγμή αναπτύσσουμε το δίκτυο, όπου προστίθενται τρία νέα καταστήματα σε Κερατσίνι, Κορυδαλλό και Πειραιά”, ανέφερε σχετικά ο αντιπρόεδρος της AVE.

Είσοδος στη Βουλγαρία
Σύντομα η Carrefour εισέρχεται στη Βουλγαρία και συγκεκριμένα στη Σόφια με πλάνο να αναπτύξει 22 καταστήματα έως και τον Σεπτέμβριο με το μοντέλο franchise. Συνεργάτης της στη συγκεκριμένη χώρα είναι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Parkmart, η οποία θα μετατρέψει τα καταστήματά της σε Carrefour. Ακολούθως η Carrefour θα επεκταθεί στη Βάρνα και στο Μπάνσκο. Στόχος του ομίλου AVE είναι να αναπτύξει μεικτό σχήμα εταιρικών και franchise καταστημάτων και στη Βουλγαρία, όπως έχει ήδη κάνει στη χώρα μας.

Επιδίωξη η δημιουργία ιδιόκτητων logistics
Σημείο ενδιαφέροντος αποτελεί η δημιουργία ιδιόκτητων εγκαταστάσεων logistics για την Carrefour στην Ελλάδα, η οποία αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με εταιρείες που τρέχουν τη διαδικασία αποθήκευσης και διανομής για λογαριασμό της, όπως η Seagull με την οποία συνεργαζόταν μέχρι πρότινος και η Sarmed, με την οποία θα συνεργάζεται στο εξής. Επιδίωξη της διοίκησης της αλυσίδας είναι να αγοράσει οικόπεδο και να χτίσει αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στην Αττική. “Ωστόσο οι τιμές στα Μεσόγεια κινούνται σε υψηλά επίπεδα, ο Ασπρόπυργος έχει έλλειψη χώρων και διερευνούμε περιοχές όπως τα Οινόφυτα και ο Αυλώνας”, σημείωσε ο Θωμάς Ρούμπας.

Αναφορικά με την έως τώρα πορεία της Carrefour ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: “Είμαστε σε καλό δρόμο, η Carrefour είναι startup, ενώ η Ελλάδα είναι μία ώριμη αγορά με τον Σκλαβενίτη να κατέχει το 35% της αγοράς, δύο πολυεθνικούς παίκτες να ακολουθούν -Lidl και ΑΒ — και δύο ακόμα μεγάλους εθνικούς παίκτες να έχουν ισχυρή παρουσία. Δεν είναι εύκολο να αποσπάσουμε μερίδιο αγοράς καθότι χρειάζεται χρόνος. Στόχος μας ωστόσο είναι να κερδίσουμε μερίδιο από παίκτες όπως οι Συνεταιρισμοί αγορών. Στην πράξη θα μπορούσαμε να κερδίσουμε μερίδιο από σχηματισμούς όπως οι ΕΛΕΤΑ και Proton αλλά και από εταιρείες όπως Market In, Γαλαξίας, Κρητικός που έχουν μικρότερα καταστήματα που ταιριάζουν με το μοντέλο των δικών μας καταστημάτων”.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου AVE πρόσθεσε ότι δεν είναι εύκολο να κερδίσει μερίδιο η Carrefour από τους μεγαλύτερους παίκτες (Σκλαβενίτης, ΑΒ, Lidl, Μασούτης, My market) καθότι έχουν ένα εντελώς διαφορετικό σχήμα λειτουργίας και καταστημάτων.

H προσήλωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο και η προοπτική εξαγορών για επέκταση στο εξωτερικό
Για την προσήλωση στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου και της Carrefour, ο Θ. Ρούμπας ανέφερε ότι έχει ωριμάσει πλέον η κατάσταση στον όμιλο και προσεχώς θα “καθαρίσει” η ΑVE από παλαιότερες δραστηριότητες, ενώ από το 2025 θα είναι επικεντρωμένη αποκλειστικά στον κλάδο τροφίμων και ποτών. “Εξετάζουμε εκτός των άλλων την εξαγορά εταιρειών τροφίμων για την παραγωγή PL της Carrefour, που θα μπορούν να λάβουν τις απαιτούμενες πιστοποιήσεις και να πωλούνται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε καταστήματα Carrefour του εξωτερικού. Το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται σε προϊόντα όπως τυροκομικά, γιαούρτι, μέλι. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορέσουμε να εναρμονιστούμε με το μοντέλο που ακολουθεί η Carrefour σε άλλες χώρες, με εισαγωγή σε νέες αγορές ή σε χώρες που δουλεύουν με αντίστοιχο μοντέλο όπως π.χ. η Ελλάδα. Είναι κάτι που μας ενδιαφέρει, γιατί υπάρχουν αρκετά ελληνικά προϊόντα που μπορούν να πουληθούν στο εξωτερικό”.

Πηγή: capital.gr