targeted.gr

Μπορεί ένας νόμος να κάνει λιγότερο εθιστικά τα social media;

Πολιτικοί εναντίον τεχνολογικών κολοσσών

Εδώ και μήνες η Νέα Υόρκη πέρασε ένα νέο νόμο για την προστασία των παιδιών από τους “εθιστικούς” αλγορίθμους των social media, αλλά αρκετοί ερευνητές αναρωτιούνται αν κάτι τέτοιο είναι καν εφικτό.

Οι εφαρμογές είναι υπεύθυνες για τη μεταμόρφωση των γεμάτων ζωή και χαρά παιδιών σε καταθλιπτικούς εφήβους. Σήμερα σώζουμε τα παιδιά μας. Οι νεαροί άνθρωποι σε όλη τη χώρα αντιμετωπίζουν μία κρίση ψυχικής υγείας η οποία τροφοδοτείται από τα εθιστικά feeds των social media. – Kathy Hochul, Κυβερνήτρια της Νέας Υόρκης

Ο νόμος Stop Addictive Feeds Exploitation for Kids Act (SAFE), απαιτεί από τις πλατφόρμες και τα app stores να ζητούν γονική συναίνεση πριν τα παιδιά κάτω των 18 τις χρησιμοποιήσουν. Επιπλέον απαγορεύει στις πλατφόρμες να στέλνουν ειδοποιήσεις σε παιδιά ή εφήβους μεταξύ 00:00 και 06:00, ενώ απαιτεί καλύτερο σύστημα επιβεβαίωσης των ηλικιών. Ένας δεύτερος νόμος, ο New York Child Data Protection Act, περιορίζει τα δεδομένα που λαμβάνει η πλατφόρμα για τους χρήστες της.

Ωστόσο η επιστήμη που συνδέει τα social media με προβλήματα ψυχικής υγείας δεν είναι τόσο ξεκάθαρη, με μερικές μελέτες να δείχνουν και πιθανά οφέλη για εφήβους από τα social media. Τεχνολογικοί αναλυτές χαρακτηρίζουν αυτού του είδους τους νόμους ως “πανικό ηθικής”, ενώ άλλοι αμφισβητούν πόσο εύκολο είναι να εφαρμοστούν οι νόμοι.

Οι περισσότερες έρευνες που συνδέουν τα social media με θέματα ψυχικής υγείας, τα αποδίδουν και σε μία έλλειψη επίβλεψης των δραστηριοτήτων των παιδιών. Ένα συχνό πρόβλημα που οδηγεί σε αντικρουόμενα συμπεράσματα, είναι πως πολλές από τις μελέτες σε αυτόν τον τομέα βασίζονται σε αναφορές διάθεσης και χρήσης από τους ίδιους τους χρήστες, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τα δεδομένα, ενώ χρησιμοποιείται τέτοιο εύρος μεθόδων έρευνας που τα αποτελέσματα συχνά δεν μπορούν να είναι συγκρίσιμα.

Υπάρχει μία αίσθηση επείγοντος σε όλο αυτό, πρέπει να κάνουμε κάτι τώρα για να διορθώσουμε το πρόβλημα. Αλλά απλά επειδή φαίνεται επείγον, δε σημαίνει πως η πρώτη λύση που θα βρεθεί θα είναι και η σωστή. – Pete Etchells, καθηγητής ψυχολογίας και επιστήμης επικοινωνιών στο Bath Spa University

Η αντίδραση από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες είναι και αυτή μικτή. Άλλες χαρακτηρίζουν τη νομοθεσία ως “υπερβολική και αντισυνταγματική”, κρύβοντας κινδύνους όπως να αυξήσουν το ρίσκο τα παιδιά να εκτεθούν σε βλαβερό περιεχόμενο αν αφαιρεθεί η δυνατότητα να προσαρμόζεται το feed τους.

Μερικές καλωσορίζουν τη νέα νομοθεσία, αφού αναγνωρίζουν πως η πλειοψηφία των γονέων την υποστηρίζουν και δεσμεύονται σε συνεργασία με τους νομοθέτες.

Ο νόμος θέτει ως υπόθεση πως ο εθισμός των social media είναι ένα αποδεδειγμένο φαινόμενο, αλλά αυτό δεν ισχύει. Ενώ υπάρχει συναίνεση πως οι πλατφόρμες είναι εξ’ ορισμού κερδοσκοπικές επιχειρήσεις που έχουν στόχο να είναι απολαυστικές για τους χρήστες και να κρατούν την προσοχή τους, το αν αυτό πρέπει να χαρακτηριστεί εθισμός συζητιέται ακόμα. – Ysabel Gerrard, λέκτορας ψηφιακών επικοινωνιών του University of Sheffield

Πηγή: unboxholics.com