targeted.gr

Αθλητικά είδη: Ράλι πωλήσεων τον Δεκέμβριο από τις επιχειρήσεις του κλάδου

Του Γιώργου Λαμπίρη

Σε ιδιαίτερα ικανοποιητικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά αθλητικών ειδών ένδυσης και υπόδησης κατά τη διάρκεια του περασμένου Δεκεμβρίου και ιδίως κατά την περίοδο των γιορτών. Αυτό επισημαίνουν στελέχη της συγκεκριμένης αγοράς, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι ο Δεκέμβριος αφενός άγγιξε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό, ο οποίος επίσης είχε παρουσιάσει ιδιαίτερα θετικά δείγματα γραφής, καθότι ήταν ο πρώτος Δεκέμβριος στη μετά Covid περίοδο.

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι κινήθηκαν θετικά όχι μόνο οι μεγάλες αλυσίδες αλλά και τα μικρότερα, μεμονωμένα καταστήματα πώλησης αθλητικών ειδών, τόσο στην Αττική όσο και στην περιφέρεια. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είχαν προηγηθεί ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος, με υποτονική αγοραστική κίνηση, ενώ η κινητικότητα στην αγορά ξεκίνησε από τη Black Friday και μετά, ήτοι από τις 24 Νοεμβρίου και ύστερα.


Σημειώνεται ότι μία κατηγορία που είχε πληγεί τους προηγούμενους μήνες, Οκτώβριο και Νοέμβριο, αυτή της ένδυσης κατάφερε να κινηθεί σε εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς τον Δεκέμβριο παρά την καλοκαιρία που επικράτησε και τον τελευταίο μήνα του έτους. Τα είδη ρουχισμού είχαν επηρεαστεί το προηγούμενο διάστημα από τον καλό καιρό γεγονός που δεν δημιούργησε την ανάγκη για αγορά χειμωνιάτικων συλλογών, με αποτέλεσμα να είναι μειωμένη η κινητικότητα στην αγορά τους μήνες αυτούς. Εξαίρεση αποτέλεσαν σε αρκετές των περιπτώσεων τα αμιγώς αθλητικά ρούχα, τα οποία παρουσίασαν ζήτηση σε αντίθεση με τα ρούχα καθημερινής αθλητικής ένδυσης που πωλούνται από καταστήματα του κλάδου, τα οποία κατέγραψαν χαμηλές πτήσεις.

Πάνω από τις αρχικές προβλέψεις

Συγκεκριμένες επιχειρήσεις του κλάδου επισημαίνουν ότι οι επιδόσεις του Δεκεμβρίου ήταν τέτοιες που είχαν ως αποτέλεσμα να υπερβούν τις αρχικές τους προβλέψεις και την άνοδο των πωλήσεων να αγγίζει κατά περίπτωση ακόμα και το 20% σε συγκρίσιμη βάση τον φετινό Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον περσινό. 

Σε ό,τι αφορά επιμέρους επιχειρήσεις ο σερβικός πολυεθνικός όμιλος Sport Vision που διατηρεί τα καταστήματα Sport Vision, Buzz και tike! έκλεισε το 2023 με τζίρο κοντά στα 13,5 εκατομμύρια ευρώ από 5,2 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό του 2022. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι το 2022 ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη χρονιά για τον όμιλο από τη στιγμή της άφιξής του στην Ελλάδα, ενώ συνεχίζει βρίσκεται σε πλήρως αναπτυξιακή τροχιά με άνοιγμα νέων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα και με σκοπό τη διεύρυνση του δικτύου του, γεγονός που φέρνει θεαματική ανάπτυξη του τζίρου του λόγω της προσθήκης των καινούργιων σημείων. Αυτή τη στιγμή η Sport Vision δραστηριοποιείται στη χώρα μας 17 καταστήματα (Sport Vision, Buzz και tike!) και 3 eshops για το κάθε ένα από τα τρία προαναφερόμενα brands. Πρόβλεψη για φέτος είναι ότι δύναται να ξεπεράσει τα 25 καταστήματα στο εύρος του δικτύου της. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι προγραμματισμένο τον Φεβρουάριο στο Βόλο να εισέλθει με ένα νέο κατάστημα Buzz. Επίσης στο Factory Outlet του αεροδρομίου δημιούργησε προς το τέλος του 2023 ένα Buzz shop in a shop με επιφάνεια 80 τ.μ. το οποίο στο πρώτο διάστημα λειτουργίας του επέδειξε ιδιαίτερα θετικά δείγματα και προσεχώς θα επεκταθεί στα 170 τ.μ.

Στελέχη άλλης επιχείρησης με ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά στον τομέα αθλητικής ένδυσης, υπόδησης και μόδας, επισημαίνουν με τη σειρά τους ότι η αγορά κινήθηκε αρκετά ικανοποιητικά στη διάρκεια του Δεκεμβρίου με ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων κοντά στο 10%, συγκρίνοντας τον φετινό με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συμπληρώνουν μάλιστα ότι ο Δεκέμβριος θεωρείται πολύ σημαντικός μήνας και μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην πορεία μίας επιχείρησης αθλητικών, καθότι ενέχει μεγάλη ποσόστωση από πλευράς συμμετοχής στο τζίρο κατά τη διάρκεια του έτους. 

Πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι το Cosmos Group που διαχειρίζεται τα σήματα Cosmos Sport, JD Sports, Sneaker 10, Rundome και Slam Dunk δυνεχίζει να αναπτύσσεται, έχοντας ήδη κινηθεί πάνω από τις προβλέψεις για την οικονομική χρήση που ολοκληρώνεται στις 31 Ιανουαρίου του 2024, οι οποίες αρχικά έκαναν λόγο για τζίρο κοντά στα 150 εκατομμύρια ευρώ. Επί του παρόντος διατηρεί 85 καταστήματα σε Ελλάδα – Κύπρο και εκτιμάται ότι φέτος θα αγγίξει τα 100 σημεία πώλησης στις δύο χώρες.

Πηγή: capital.gr