targeted.gr

Apple: Πού βρίσκεται στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης

Οι μέτοχοι την πιέζουν να λανσάρει προϊόντα με τεχνητή νοημοσύνη

Η Apple του Στιβ Τζομπς υπήρξε παγκοσμίως πρωτοπόρα στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας με το εμβληματικό iPhone. Τώρα όμως οι αναλυτές ανησυχούν για το πως σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την τεχνητή νοημοσύνη, εκφράζοντας τους φόβους τους για την μέρα τώρα απουσία της.

Η Google και η Microsoft έχουν αναπτύξει διαφορετικά προϊόντα με τεχνητή νοημοσύνη, με διαφορετικό βαθμό επιτυχίας η καθεμία και η OpenAI παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα την τελευταία έκδοση του εξαιρετικά δημοφιλούς γλωσσικού μοντέλου ChatGPT.

Οι ανακοινώσεις σχετικά με τις κινήσεις AI της Apple έχουν περιοριστεί κυρίως σε αναφορές στα μέσα ενημέρωσης και σε διαβεβαιώσεις του Τιμ Κουκ, ο οποίος υποσχέθηκε τον Φεβρουάριο ότι η τεχνητή νοημοσύνη «θα επηρεάσει κάθε προϊόν και υπηρεσία που διαθέτουμε».

Οι επενδυτές της εταιρείας όμως γίνονται όλο και πιο ανυπόμονοι. Καθώς το Παγκόσμιο Συνέδριο Προγραμματιστών της Apple έρχεται τον Ιούνιο, οι αναλυτές λένε ότι η Apple θα πρέπει να επιδείξει τα προϊόντα της με τεχνητή νοημοσύνη για να κατευνάσει τους μετόχους.

«Πρέπει να το κάνουν», δήλωσε στο Business Insider ο Τζιν Μάνστερ, διευθύνων σύμβουλος της Deepwater Asset Management. «Το μέλλον της πληροφορικής είναι να έχουμε παντού τεχνητή νοημοσύνη».

Τελευταία και καλύτερη;
Η Καρολίνα Μιλανέζι, επικεφαλής αναλύτρια της Creative Strategies, μιας εταιρείας συμβούλων τεχνολογίας, δήλωσε στο Business Insider ότι η επιτυχία της Apple σπάνια ορίζεται από την ικανότητά της να είναι πρώτη. Αρκεί να κοιτάξει κανείς το iPhone, το iPad ή το Apple Watch. «Η Apple είναι πολύ σπάνια πρώτη στην αγορά», δήλωσε. «Προτιμά να έρχεται και να διαταράσσει την αγορά, να κερδίζει τα πάντα, από wearables μέχρι smartphones και tablets. Ποτέ δεν ήταν πρώτη».

Πριν η Apple παρουσιάσει το iPhone το 2007, η Blackberry κυριαρχούσε στην αγορά των smartphones. Τα tablet υπήρχαν δεκαετίες πριν από την κυκλοφορία του iPad το 2010. Και το Apple Watch ήρθε μόνο αφότου άλλες εταιρείες όπως η Sony και η Samsung άρχισαν να εισέρχονται στον χώρο των wearables. Η Μιλανέζι πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα ακολουθήσει μια παρόμοια πορεία.

Ωστόσο, υποστηρίζει επίσης ότι ο αντίκτυπος της AI στην Apple είναι μοναδικός, δεδομένου ότι η εταιρεία βασίζεται λιγότερο στις ροές εσόδων που προέρχονται απευθείας από αυτή. Η κινητήρια πηγή εσόδων της Apple παραμένει το iPhone παρά τις μειωμένες πωλήσεις. Η Μιλανέζι δήλωσε ότι αυτό που θα είναι κρίσιμο για την Apple είναι να δείξει πώς θα συνεχίσει να προσθέτει αξία στο υπάρχον οικοσύστημα προϊόντων και υπηρεσιών της ενσωματώνοντας την τεχνητή νοημοσύνη.

«Ο τρόπος με τον οποίο θα αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη και το πώς θα επαναφέρει αξία στην επιχείρησή της θα είναι πολύ διαφορετικός από τον τρόπο που το κάνουν η Google και η Microsoft και η Amazon Web Services», είπε. «Για αυτές τις εταιρείες, όλα έχουν να κάνουν με το cloud, την εκτέλεση των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων στο cloud και την κερδοφορία από αυτό».

Πηγή: ot.gr