targeted.gr

Ανέπαφες πληρωμές στα ΜΜΜ

Από την αυτή την εβδομάδα οι Συγκοινωνίες Αθηνών περνούν στη νέα ψηφιακή εποχή. Το σύστημα των ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα και ψηφιακό πορτοφόλι μέσω των ενεργοποιημένων συσκευών (smartphone, smartwatch), βελτιώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες μετακίνησης, διαθέσιμο πλέον σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ).

Από 15 Ιανουαρίου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ, εγκαινιάζουν το σύστημα ανέπαφων πληρωμών “tap2ride” με χρήση τραπεζικής κάρτας για επιβίβαση σε όλα τα μέσα αρμοδιότητας των Συγκοινωνιών Αθηνών. Εκτός από ATH.ENA Ticket ή ATH.ENA Card, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν χρεωστική – πιστωτική – ή προπληρωμένη κάρτα ή το “έξυπνο” κινητό τους τηλέφωνο για να επιβιβάζονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ θα μπορούν να πληρώνουν το εισιτήριό τους ανέπαφα, περνώντας την τραπεζική τους κάρτα πάνω από τα επικυρωτικά μηχανήματα με τη σχετική ένδειξη των ανέπαφων συναλλαγών, οπότε και θα χρεώνεται η αξία της διαδρομής στον λογαριασμό του επιβάτη.

Ήδη έχει ξεκινήσει από την Άνοιξη πιλοτικά η εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών στα λεωφορεία των γραμμών Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97).

Σημειώνεται ότι η νέα υπηρεσία, εντάσσει την Αθήνα στη λίστα των ευρωπαϊκών πόλεων, όπως η Μαδρίτη, το Μιλάνο, και το Λονδίνο που δίνουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να μετακινούνται με απλό, ασφαλή και άνετο τρόπο, συμβάλλοντας στην αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ.

“Οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη των έξυπνων πόλεων και στη διευκόλυνση των μετακινήσεων των χρηστών, με τις ανέπαφες πληρωμές (tap &

pay) να προσφέρουν μια ασφαλή και ανεμπόδιστη εμπειρία για τους επιβάτες και τους διαχειριστές των συστημάτων μεταφοράς που αναζητούν εύκολη, άμεση και ασφαλή πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες” αναφέρουν στελέχη του ΟΑΣΑ.

Από την έναρξη της πιλοτικής εφαρμογής, έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την υπηρεσία περισσότεροι από 90.000 χρήστες με ένα μέσο όρο συναλλαγών 9% κυρίως επί των οχημάτων Express. Πολλαπλά προφανώς τα οφέλη για τον επιβάτη με πρωταρχικό πλεονέκτημα το ότι δεν θα χρειάζεται να προμηθευτεί εισιτήριο μέσω των εκδοτηρίων ή των εκδοτικών μηχανημάτων (ΑΜΕΚ).

Έχει τη δυνατότητα να πληροφορηθεί για όλα τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης και να επιλέξει το κατάλληλο.

Επίσης το σύστημα με βάση τις μετακινήσεις του επιβάτη θα τον χρεώνει με το πιο οικονομικό προϊόν κομίστρου.

Πρόκειται αναμφίβολα για μια χρηστική λειτουργία που διευκολύνει επιβάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με το σύστημα μετακινήσεων της Αθήνας, όπως επισκέπτες και τουρίστες.

Σημειώνεται επίσης ότι ο επιβάτης προκειμένου να μετακινηθεί με τα ΜΜΜ, δεν χρειάζεται να αναζητήσει σημεία πώλησης, ή να περιμένει σε ουρές για την αγορά εισιτηρίου.