Αφιέρωμα: Gaming διαφημίσεις με "επιθετικό" Marketing
Οι διαφημίσεις στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών συχνά αποτελούν μια πηγή έμπνευσης και συζήτησης για τους gamers παγκοσμίως. Κάποιες από αυτές έχουν γραφτεί στην ιστορία ως πραγματικά ένδοξα παραδείγματα του “επιθετικού” marketing, προσφέροντας μοναδικές και αξέχαστες στιγμές για τους θεατές και τους παίκτες. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές από αυτές:
1. Sega Genesis – “Genesis Does What Nintendon’t”
Το Sega Genesis, γνωστό ως Mega Drive στα μέρη μας, άφησε το στίγμα του στην ιστορία των video games, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα 16-bit μηχανήματα, με φανταστικά γραφικά και ήχο.
Η διαφήμιση αυτή ήταν ίσως μία από τις πιο επιδραστικές στην ιστορία των video games. Η SEGA προώθησε το Genesis συγκρίνοντας τις δυνατότητες του με τον κυριότερο ανταγωνιστή της εκείνη την περίοδο, το 8-bit, Nintendo Entertainment System, με ένα αξέχαστο σύνθημα που έλαβε θρυλικές διαστάσεις.
2. PlayStation – “Double Life”
Το Sony PlayStation έκανε περισσότερο διαδεδομένη και προσιτή στο ευρύ κοινό την τεχνολογία CD-ROM στις παιχνιδομηχανές και έδωσε “νέο αέρα” στον κόσμο των video games, προσφέροντας αξέχαστες εμπειρίες με παιχνίδια όπως τα Metal Gear Solid και Final Fantasy VII.
Στη διαφήμιση αυτή, η Sony απεικονίζει ανθρώπους στην καθημερινή τους ζωή και τη δεύτερη “ζωή” τους στον κόσμο των video games μέσω του PlayStation. Η ατμόσφαιρα και η μοναδικότητά της την καθιστούν μία από τις πιο μνημειώδεις διαφημίσεις της εποχής της.
3. Nintendo 64 – “Change the System”
Το Nintendo 64 αποτέλεσε μια σημαντική κονσόλα για την εταιρεία. Πέραν ότι ανέδειξε τα 3D γραφικά σε ριζοσπαστικό -για την εποχή- επίπεδο, συνέβαλε επίσης σημαντικά στην επιτυχία παιχνιδιών όπως το Super Mario 64 και το The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Με αυτές τις κυκλοφορίες, η Nintendo σφράγισε για ακόμη μια φορά τη φήμη της ως κορυφαίας στην καινοτομία στον κόσμο των video games, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες που άλλαξαν το τοπίο του gaming για πάντα.
Η κονσόλα είχε μια σειρά από διαφημίσεις που ανέδειξαν την τεχνολογία και την εμπειρία παιχνιδιού της κονσόλας με εντυπωσιακές εικόνες και μουσική που αγγίζουν την καρδιά των gamers.
4. Xbox 360 – “Jump In”
Η κονσόλα Xbox 360 της Microsoft έφερε αναβαθμισμένα γραφικά, online παιχνίδια και το Xbox Live, δημιουργώντας έναν ισχυρό δεσμό μεταξύ των gamers και ενισχύοντας την κοινότητα του Xbox.
Η Microsoft με τη διαφήμιση “Jump In” προσπαθούσε να ενισχύσει την έννοια της κοινότητας και της συνδεσιμότητας που προσφέρει η κονσόλα Xbox 360, καλώντας τους παίκτες να γίνουν μέρος ενός μεγαλύτερου κόσμου.
5. Sega Saturn – “Sega Saturn Shiro!”
Το SEGA Saturn στα μέσα της δεκαετίας του ’90 απέσπασε σημαντική επιτυχία στην Ιαπωνία, αντιπροσωπεύοντας μια δυναμική επιλογή στην αγορά των video games. Αν και δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί με την ίδια επιτυχία στη Δύση, πρόσφερε μοναδικές εμπειρίες παιχνιδιού και καινοτόμες τεχνολογίες που άφησαν εποχή.
Αυτή η ιαπωνική διαφήμιση έγινε γνωστή για τον χαριτωμένο και ενθουσιώδη χαρακτήρα της, ο οποίος προώθησε με έναν μοναδικό τρόπο την κονσόλα Sega Saturn στην αγορά.
Αυτές οι διαφημίσεις δεν απλώς προώθησαν προϊόντα, αλλά δημιούργησαν συναισθηματικές συνδέσεις με το κοινό τους και άφησαν μια ανεξίτηλη σφραγίδα στον κόσμο της διαφήμισης και του gaming. Αν και ο χρόνος προχωρά, αυτές οι διαφημίσεις παραμένουν σημαντικές για την κουλτούρα του gaming και συνεχίζουν να εμπνέουν νέες γενιές παικτών.