targeted.gr

Νέος browser από OpenAI με τεχνητή νοημοσύνη που απειλεί την κυριαρχία του Chrome

Η νέα πρόταση της OpenAI είναι η κυκλοφορία ενός νέου φυλλομετρητή διαδικτύου (web browser), που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη, που αξιώνει τη βελτιστοποίηση της περιήγησης και προφανώς θα αναμετρηθεί με το Google Chrome, τον κυρίαρχο της αγοράς. Ας σημειωθεί ότι η OpenAI δεν παραπέμπει απλώς σε μια τεχνολογική καινοτομία, αλλά σε μια στρατηγική κίνηση καθοριστική για τον βασικό μηχανισμό εσόδων της Google, τη συλλογή δηλ. δεδομένων χρηστών για στοχευμένες διαφημίσεις.

Σημειώνεται ακόμη ότι αν έστω και ένα μικρό ποσοστό των 400 εκατομμυρίων εβδομαδιαίων χρηστών του ChatGPT υιοθετήσει το νέο browser, ο αντίκτυπος στον διαφημιστικό τομέα της Google θα είναι εξαιρετικά σημαντικός. Θα βρεθούν σε ένα διαδραστικό καινοτομικό περιβάλλον με «έξυπνους πράκτορες» AI, παρέχοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να δίνουν εντολές, να κάνουν ερωτήσεις ή κρατήσεις και να συμπληρώνουν φόρμες απευθείας, χωρίς να ανοίγουν ιστοσελίδες.

Δείτε επίσης: Μπαταρίες λιθίου με αντοχή στον χειμώνα – Το νέο project της Κίνας

Η προσπάθεια της OpenAI είναι τολμηρή, με δεδομένο ότι η Google σήμερα κυριαρχεί με μερίδιο αγοράς άνω του 66%, με το Chrome να χρησιμοποιείται από περισσότερους από 3 δισ. ανθρώπους και με το Safari της Apple να έπεται με 16%.

Εγχείρημα, ωστόσο, όχι μεμονωμένο, αφού μέσα στο 2025 κι άλλες εταιρείες, όπως η Brave, η Perplexity και η The Browser Company, έχουν ενταχθεί στο παιχνίδι των «έξυπνων» browsers με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη. Παρά τις πιέσεις για διάσπαση εξαιτίας των μονοπωλιακών πρακτικών, η Alphabet δεν έχει διαθέσει προς πώληση τον Chrome, τον οποίο αναμφίβολα, αν οι συνθήκες το επέτρεπαν, θα ενδιαφερόταν να εξαγοράσει η OpenAI.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Όταν η AI πιλοτάρει διαστημόπλοια: Το ChatGPT σε αποστολή στο Διάστημα