targeted.gr

25 Χρόνια Final Destination: Γιατί παραμένει διαχρονικό;

Ο σκηνοθέτης μιλάει για την ταινία που στιγμάτισε μια ολόκληρη γενιά

Από τον Αντώνη Παυλίδη

Όταν το Final Destination έκανε πρεμιέρα πριν από 25 χρόνια, δεν έμοιαζε με τίποτα που είχαμε ξαναδεί στο είδος του τρόμου. Η ταινία του James Wong δεν ακολούθησε την πεπατημένη των slasher, όπου ο δολοφόνος έχει πρόσωπο και όνομα. Αντίθετα, εδώ ο τρόμος προερχόταν από το αναπόφευκτο, τη μοίρα.

Ο θάνατος δεν είναι μια φιγούρα που μπορείς να πολεμήσεις ή να ξεφύγεις από αυτήν, είναι μια αόρατη, ανελέητη δύναμη που περιμένει τη στιγμή να διορθώσει ό,τι ξέφυγε από το σχέδιό της. Αυτή η ιδιαίτερη προσέγγιση έκανε το κοινό να βλέπει τον κίνδυνο παντού. Από τους κορμούς ξύλων που πέφτουν στον δρόμο μέχρι τις φαινομενικά αθώες καθημερινές συνήθειες, το Final Destination μετέτρεψε την καθημερινότητα σε παγίδα θανάτου.

Η ταινία καθιέρωσε τους περίτεχνους, σχεδόν μηχανικούς θανάτους, που έγιναν σήμα κατατεθέν του franchise. Σκηνές όπου μικρές, φαινομενικά ασήμαντες λεπτομέρειες συνδυάζονται αλυσιδωτά, οδηγώντας σε σοκαριστικές τραγωδίες, κρατούν το κοινό σε αγωνία, προσπαθώντας να μαντέψει πότε και πώς θα χτυπήσει ο θάνατος.

Αν και το πρώτο Final Destination προοριζόταν ως μία αυτοτελή ιστορία, η επιτυχία του το μετέτρεψε σε franchise, με τέσσερις ακόμη συνέχειες και μια νέα προσθήκη, το Final Destination: Bloodlines, που θα κυκλοφορήσει τον Μάιο του 2025.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο James Wong ανέφερε ότι η επιτυχία του Final Destination οφείλεται στο γεγονός ότι ο Θάνατος είναι πάντα παρών.

Για το Final Destination, ο θάνατος είναι κάτι που μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωής μας. Μπορεί να έρθει από οποιαδήποτε κατεύθυνση. Δεν χρειάζεται να βρίσκεσαι στο Camp Crystal Lake για να συναντήσεις τον δολοφόνο. Ο δολοφόνος είναι παντού γύρω μας. Νομίζω ότι αυτή η ιδέα είναι που το καθιστά διαχρονικό. Μπορεί να είναι οτιδήποτε βρίσκεται στο δωμάτιο που βρίσκεσαι ή στο μέρος που ταξιδεύεις.

Πηγή: unboxholics.com